۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
تازه ‌واردها بیشترین ضررکننده‌ها در بورس/ بازار سرمایه اعتماد مردم را از دست داد
کارشناس بازار سرمایه:

تازه ‌واردها بیشترین ضررکننده‌ها در بورس/ بازار سرمایه اعتماد مردم را از دست داد

لرستان- سوری، کارشناس بازار سرمایه گفت: در جریان سقوط شاخص بورس بیشترین ضرر و زیان برای تازه ‌واردها بوده و این سبب شده که مردم اعتماد خود را به بازار سرمایه از دست بدهند.  

مهدی سوری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: شرایط فعلی بازار بورس ناشی از آن است که مردم اعتمادشان را نسبت به بازار سرمایه از دست داده اند و تا زمانیکه دوباره اعتماد مردم جلب نشود این وضعیت ادامه دارد.  

وی افزود: این اعتماد هم با حرف و شعار برنمی‌گردد بلکه نیاز به یکسری اقدامات عملی دارد و بستگی به رفتار مسولان دارد؛ ملت ما هم مردمانی محجوب هستند و با تمام مشکلاتی که دارند اگر اقدامات عملی درستی از مسئولان ببینند یعنی غیر از شعار عمل هم ببینند قاعدتاً دوباره برمی‌گردند.  

کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: ولی اگر قرار باشد فقط شعار بدهند و از سهم های خاصی حمایت دستوری کنند، مردم هم در این بازی گرفتار می‌شوند لذا متأسفانه افرادی که در یکی دو ماه اخیر وارد بورس شدند بیشترین ضرر را کردند.  

وی خاطرنشان کرد: افرادی که اخیراً وارد بورس شده اند معمولاً از اصل پول خود زیان کرده اند و اتفاقا اینها افرادی محتاط و ریسک گریز بودند که صبر کرده بودند تا ببینند چه خواهد شد و در آخر  بازی وارد شدند اما افرادی که قبلاً وارد شده بودند سود خود را کرده‌اند و در این شرایط بازار فقط از سود پولشان کم می‌شود.  

سوری تصریح کرد: خیلی از این افراد، تحمل ضرر و زیان را ندارند؛ من سرایداری را سراغ دارم که خانه خود را فروخته و وارد بورس شده اما الان ضرر کرده که این قبیل افراد واقعاً دستشان به جایی بند نیست و دولت و مسولان و حقوقی ها همه باید دست به دست هم بدهند تا این مشکلات برطرف شود.  

وی در پایان بیان کرد: این روال بورس، تابع رفتار مردم است و رفتار مردم هم تابع اقدامات مسئولان است و تا زمانی که اقدامات مسئولان را نتوانیم پیش بینی کنیم رفتار مردم هم قابل پیش بینی نیست؛ بدون در نظر گرفتن این متغیر، هیچ اظهار نظری درباره زمان پایان اصلاحات یا در مورد روند بازار سرمایه معتبر نیست.

کد خبر: ۴۰٬۹۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha