۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
ثبت‌نام طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در قزوین آغاز شد
رئیس سازمان جهاد دانشگاهی قزوین:

ثبت‌نام طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در قزوین آغاز شد

قزوین- رییس جهاد دانشگاهی قزوین گفت: ثبت نام در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف تحقق شعار جهش تولید و حمایت از کسب و کارهای خرد در استان آغاز شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی قزوین، فرشاد پیله‌چی اظهار داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصمیم دارد با همکاری جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه‌ای و واسط، این طرح را در ۳۱ استان کشور به منظور رونق اقتصاد خانوار، تحقق شعار سال و همچنین حمایت از توسعه و ایجاد کسب و کارهای خرد و خانگی ذیل برنامه اشتغال فراگیر اجرا کند.

وی اظهار داشت: با توجه به آسیب‌های وارد شده به بسیاری از مشاغل بر اثر شیوع کرونا و شرایط ناشی از آن، توجه به الگوی توسعه مشاغل خانگی با اجرای این طرح در دستور کار قرار گرفته است.

پیله چی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی در این طرح، وظیفه دارد برای شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار با هدف ایجاد اشتغال و پایدارسازی مشاغل خانگی را به سرانجام برساند. 

وی با اشاره به شرایط لازم برای ثبت نام، افزود: داشتن حداقل سن ۱۸ سال، بومی بودن، فقدان اشتغال تمام وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی (افرادی که بیمه خویش فرمایی دارند منعی برای ثبت نام نخواهند داشت) می‌توانند تا هفتم مهرماه سال جاری به سایت www.inhb.ir مراجعه کرده و ثبت نام کنند.

رییس جهاد دانشگاهی قزوین با بیان اینکه متقاضیان پس از ثبت‌نام، غربال‌گری و راستی‌آزمایی می‌شوند، تصریح کرد: بعد از این مرحله، ارایه آموزش‌ و مشاوره‌های عمومی و تخصصی و اتصال به بازار از وظایف بعدی جهاد دانشگاهی است که با نظارت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان انجام می‌شود.

پیله‌چی با بیان اینکه مشاغل در رسته‌های میراث فرهنگی، گردشگری، خدمات، صنایع تبدیلی و تکمیلی است، افزود: برای فاز نخست اجرای طرح،  مزیت‌ها و ظرفیت‌های استان شناسایی ‌شده است و متقاضیان می‌توانند در ۳۲۰ رشته ثبت‌نام کنند.

وی تصریح کرد: برخی متقاضیان فاقد تخصص یا فاقد توانایی در فروش محصولات هستند که با ورود و مشارکت پیشران‌ها این مشکل حل خواهد شد.

پیله چی با بیان اینکه این طرح برای ایجاد اشتغال و پایدارسازی مشاغل خانگی برای یک هزار و ۵۰۰ نفر در قزوین تلاش می‌کند، افزود: امیدواریم با پیاده‌سازی موفق این طرح در استان که نیازمند همراهی، همکاری و هم‌اندیشی بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی است، شاهد نهادینه شدن سهم مشاغل خانگی در اقتصاد کشور به ‌ویژه در سال «جهش تولید» باشیم.

کد خبر: ۴۰٬۹۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha