۲۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
کاهش ۲۹ درصدی ارزش واردات کالاهای اساسی در ۱۷۰ روز
سخنگوی گمرک در گفتگو با بازار خبر داد

کاهش ۲۹ درصدی ارزش واردات کالاهای اساسی در ۱۷۰ روز

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: طی ۱۷۰ روز نخستین سال ۹۹ ارزش واردات کالای اساسی به کشور نسبت به دوره مشابه سال قبل ۲۹ درصد کاهش را تجربه کرده است.

سید روح اله لطیفی در گفتگو با خبرنگار بازار درباره وضعیت واردات  کالای اساسی به کشور اظهار کرد: از روز نخست فروردین ماه سال جاری تا ۱۵ شهریور ماه امسال ۱۰ میلیون و ۶۲۴ هزار و ۶۰۷ تن  کالای اساسی به ارزش ۵ میلیارد و ۸ میلیون و ۶۱۵ و ۸۷۴ دلار وارد کشور شده است.

وی افزود: مقایسه ارزش و وزن واردات کالای اساسی به کشور در بازه زمانی یکم فروردین ماه تا شهریور ماه  سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته نشان می دهد که ارزش واردات کالای اساسی ۲۹ درصد و وزن آن ۸ دهم درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش را تجربه کرده است.

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در بازه زمانی اعلام شده در این گزارش ۴۹۷ هزار ۷۶۳ تن برنج به ارزش ۴۵۴ میلیون و ۳۴۵  هزار و ۲۹ دلار وارد کشور شده است.

لطیفی افزود: طی ۱۷۰ روز نخست سال جاری  دو میلیون و ۹۰ هزار و ۵۱۳ تن گندم به  ارزش ۵۸۰ میلیون و ۵۹۰ هزار و ۷۸۷  دلار وارد کشور شده است.

آمار واردات انواع گوشت قرمز و سفید به کشور

وی درباره میزان واردات محصولات پروتئینی از ابتدای فروردین تا ۱۵ شهریور ماه سال جاری به کشور اظهار کرد: در بازه زمانی اعلام شده ۱۴ هزار و ۸ تن گوشت قرمز سنگین به ارزش ۵۷ میلیون و ۸۲۷ هزار و ۲۲۴ دلار وارد کشور شده است.

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران افزود: از ابتدای فروردین تا ۱۵ شهریور ماه امسال سه هزار و ۹۰۹  تن گوشت قرمز گرم به ارزش ۲۵ میلیون و ۷۵۲ هزار و ۲۶۶ دلار وارد کشور شده است.

به گفته لطیفی؛ در بازه زمانی مورد نظر در این گزارش واردات تخم مرغ به کشور صفر بوده است اما ۴۴ تن مرغ به ارزش ۷۹ هزار و ۱۴۲ دلار به کشور صورت گرفته است.

تفکیک آمار واردات نهاده های دامی به کشور

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران درباره ارزش و وزن واردات نهاده های دامی به کشور از ابتدای فروردین ماه تا ۱۵ شهریور ماه سال جاری اظهار کرد: در این بازه زمانی  ۳۷۱ هزار و ۲۳۲ تن کنجاله سویا به  ارزش ۱۴۸ میلیون و ۱۳۳ هزار و  ۹۸۸ دلار وارد کشور شده است.

لطیفی درباره وضعیت واردات ذرت به کشور تصریح کرد: طی ۱۷۰ روز ابتدایی سال جاری واردات ۴ میلیون و ۴۳۱ هزار و ۹۲ تن جو به ارزش یک میلیارد و ۷۰ میلیون و ۹۵۹ هزار و  ۹۶۳  دلار انجام شده است.

وی میزان واردات جو از ابتدای فروردین ماه تا ۱۵ شهریور ماه سال جاری به کشور را ۸۵۵ هزار و ۴۱۵  تن به ارزش ۲۱۴ میلیون و ۷۷۲ هزار و ۷۳۰ دلار اعلام کرد.

سهم اقلام کشاورزی از سبد وارداتی کشور

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران درباره وضعیت واردات داروهای دامی ضروری به کشور طی ۱۷۰ روز ابتدایی سال جاری اظهار کرد: در بازه زمانی مورد نظر در این گزارش ۱۶۹ تن داروی دامی ضروری به ارزش ۲۲ میلیون و ۲۸ هزار و ۱۸ دلار وارد کشور شده است.

لطیفی افزود: در بازه زمانی مورد نظر در این گزارش  ۱۲۲ هزار ۵۰۹ تن کود شیمیایی به ارزش ۷۱ میلیون و ۴۹۷ هزار و ۹۹۷ دلار به کشور انجام شده است.

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران سهم سموم تکنیکال را از سبد وارداتی به کشور دو هزار و ۲۹ تن خواند و گفت: ارزش واردات سموم تکنیکال به کشور در طی ۱۷۰ روز ابتدایی سال جاری ۲۶ میلیون و ۷۴۳ هزار دلار است.

وی درباره وضعیت واردات انواع بذر به کشور از ابتدای فروردین تا ۱۵ شهریور ماه امسال خاطرنشان کرد: در بازه زمانی مورد نظر در این گزارش دو هزار و ۳۴۲ تن انواع بذر به ارزش ۵۳ میلیون و ۴۲۴ هزار و ۴۱۷ دلار وارد کشور شده است.

آمار واردات سایر اقلام اساسی به تفکیک

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران درباره واردات شکر به کشور از ابتدای فروردین ماه امسال تا ۱۵ شهریور ماه سال جاری اظهار کرد: در بازه زمانی مذکور ۶۱۰ هزار و ۵۸۶ تن شکر به ارزش ۲۲۱ میلیون و ۸۰۷ هزار و ۶۱۷ دلار وارد کشور شده است.

لطیفی درباره سهم انواع روغن خوراکی نیمه جامد از سبد واردات کالا به کشور تصریح کرد: طی ۱۷۰ روز ابتدایی سال جاری ۳۳۶ هزار و ۹۱۰ تن  انواع روغن خوراکی نیمه جامد به  ارزش ۲۶۷ میلیون و ۷۰۰ هزار و ۳۴۵  دلار وارد کشور شده است.

وی درباره وضعیت واردات حبوبات طی ۱۷۰ روز ابتدایی سال جاری به کشور گفت: در بازه زمانی مورد نظر در این گزارش ۸۷ هزار و ۲۳ تن انواع حبوبات به ارزش  ۶۸ میلیون و ۶۱۱ هزار و ۴۴۲ دلار وارد کشور شده است.

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران درباره وضعیت واردات انواع دانه روغنی از ابتدای فروردین تا ۱۵ شهریور ماه سالجاری به کشور اظهار کرد: در بازه زمانی مورد نظر در این گزارش ۸۹۸ هزار و ۸۸۹ تن انواع دانه های روغنی به ارزش ۴۴۱ میلیون و ۹۰۲ هزار و ۹۱۸ دلار وارد کشور شده است.

سهم حدود ۹۷ هزار تنی کاغذ از سبد وارداتی

لطیفی  درباره سهم انواع کاغذ از سبد واردات کالا به کشور از ابتدای فروردین تا ۱۵ شهریور ماه سال جاری اظهار کرد: در بازه زمانی مورد نظر در این گزارش ۹۳ هزار و ۹۳۸ تن کاغذ چاپ و تحریر به ارزش ۹۰ میلیون و ۵۰۶ هزار و ۹۰۱ دلار وارد کشور شده است.

به گفته سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران؛ در بازه زمانی مورد نظر در این گزارش سه هزار و ۲۵۸ تن کاغذ روزنامه به ارزش دو میلیون و ۲۱۹ هزار و ۹۰۱ دلار وارد کشور شده است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای فروردین ماه سالجاری تا نیمه شهریور ماه امسال بیش از ۱۰۱ هزار و ۸۷۵ تن خمیر کاغذ به ارزش ۷۵ میلیون و ۷۱ هزار و ۹۹ دلار وارد کشور شده است.

حدود ۳۳ میلیون دلار صرف واردات کره شد

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران درباره وضعیت واردات کره بسته بندی شده به کشور اظهار کرد: از ابتدای فروردین تا نیمه شهریور ماه سال جاری شش هزار و ۴۴ تن کره بسته بندی شده به ارزش ۳۲ میلیون و ۶۷۰ هزار و ۲۰۳ دلار وارد کشور شده است.

لطیفی تصریح کرد: در بازه زمانی مورد نظر در  این گزارش ۴۴ هزار و ۳۱۷ تن چای خشک به ارزش ۱۱۹ میلیون و ۱۴۶ هزار و ۸۱۱ دلار وارد کشور شده است.

چه میزان ارز صرف واردات ماشین آلات شد!؟

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران درباره وضعیت واردت لاستیک سنگین به کشور طی ۱۷۰ روز ابتدایی سال ۹۹ اظهار کرد: در بازه زمانی مورد نظر در این گزارش ۲۵ هزار و ۳۱۹ تن لاستیک سنگین به ارزش ۸۷ میلیون و ۱۰۲ هزار و ۶۱ دلار وارد کشور شده است.

لطیفی افزود: در بازه زمانی مورد بررسی در این گزارش ۱۷ هزار و ۶۰۵ تن ماشین آلات تولید کالای اساسی به ارزش ۱۶۲ میلیون و ۵۸۸ هزار و ۲۱۱ دلار وارد کشور شده است.

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران درباره وضعیت واردات دارو و تجهیزات پزشکی از ابتدای فروردین تا ۱۵ شهریور ماه سال جاری تصریح کرد: در این بازه زمانی شش هزار و ۸۰۷ تن دارو و تجهیزات پزشکی به ارزش ۷۱۳ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۹۲۱ دلار وارد کشور شده است.

کد خبر: ۴۰٬۷۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha