۲۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
تامین مواد اولیه کارخانجات مناطق آزاد در اولویت/ موانع سد راه سرمایه گذارها برداشته می‌شود
استاندار هرمزگان عنوان کرد:

تامین مواد اولیه کارخانجات مناطق آزاد در اولویت/ موانع سد راه سرمایه گذارها برداشته می‌شود

بندرعباس- استاندار هرمزگان گفت: دولت تمام توان خود را برای تأمین مواد اولیه کارخانجات مناطق آزاد و نیازهای کشور را به کار گرفته و با تمام توان موانع سد راه سرمایه گذارها را بر می‌دارد. 

به گزارش بازار، فریدون همتی در نشست خبری افتتاح ۱۱ طرح بزرگ ملی در جزیره کیش اظهار کرد: در مسیر توسعه و پیشرفت متوازن و پایدار استان هرمزگان و مناطق آزاد کیش و قشم، شاهد اتفاقات مثبت و ارزشمندی هستیم.

 وی افزود: اجرای طرح‌ها و رفع موانع سرمایه گذاری از ابتدای مدیریت جدید سازمان منطقه آزاد کیش تسریع شده و حضور  مدیر منطقه در جزیره کیش، فرصت مغتنمی برای این منطقه است.

استاندار هرمزگان بیان داشت: این استان ظرفیت‌های بی نظیری برای سرمایه گذاری دارد و رئیس جمهور نیز در سخنان امروز خود بر انجام اقدامات لازم برای رشد سرمایه گذاری در این مناطق تاکید داشتند.

همتی در ادامه بر لزوم فعال بودن همه کسب و کارها با رعایت ضوابط و مقررات اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد و گفت: در شرایط سخت تحریم چاره‌ای جز اتکای توانمندی‌های داخلی برای نیل به جهش تولید نداریم.

وی در پاسخ به پرسش منع واردات خودرو به مناطق آزاد اظهارداشت: سازمان منطقه آزاد کیش تلاش زیادی برای حل این موضوع انجام داده است و آمادگی لازم برای نشست مشترک با معاون اول رئیس جمهور جهت حصول نتیجه وجود دارد.

استاندار هرمزگان در ادامه گفت: کیش بهترین ظرفیت از نظر معافیت‌های گمرکی، فعالیت‌های دانشگاهی و بخش پزشکی، بیمارستانی و سلامتی را داراست،همچنین از نظر دانش و تیم‌های فن آوری و دانش بنیان و حضور دانشگاه‌ها در کنار اقتصاد کیش، فرصت‌های زیادی بوجودآمده است.

وی خاطر نشان کرد: دولت تمام توان خود را برای تأمین مواد اولیه کارخانجات مناطق آزاد و نیازهای کشور را به کار گرفته است تاموانع از مسیر سرمایه‌گذارها برداشته شود.

غلامحسین مظفری مدیرعامل منطقه آزاد کیش نیز در این نشست، در خصوص صادرات کالاهای تولید شده در این منطقه گفت: ارسال کالاهای صادراتی از کیش به سرزمین اصلی هم اکنون با مشکلاتی مواجه است که امیدوارم با رسیدگی، این مشکل مرتفع شود تا در مسیر تولید محصولات داخلی، وقفه نداشته باشیم.

وی در پایان این نشست از معاونت توسعه و مدیریت این سازمان خواست با ارائه طرح و پیشنهادی اقدامات لازم برای حل مشکل مسکن خبرنگاران و کارمندان انجام شود.

کد خبر: ۴۰٬۷۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha