۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
بهره برداری از ۳۶۸ طرح وزارت راه در دهه فجر
در جمع خبرنگاران مطرح شد

بهره برداری از ۳۶۸ طرح وزارت راه در دهه فجر

وزیر راه و شهرسازی: همزمان با دهه مبارک فجر، ۳۶۸ پروژه زیرساختی و مسکن با ۲ هزار و ۳۳۴ میلیارد تومان اعتبار در سراسر کشور به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش بازار محمد اسلامی در حاشیه مراسم گرامیداشت سالروز ورود امام خمینی (ره) به فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با دهه مبارک فجر، ۳۶۸ پروژه زیرساختی و مسکن با ۲ هزار و ۳۳۴ میلیارد تومان اعتبار در سراسر کشور به بهره برداری می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بیش از هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان این پروژه ها، پروژه‌های زیرساختی شامل اتوبان‌ها و راه‌های اصلی و همچنین ۹۰۰ کیلومتر راه روستایی جدید یا تازه آسفالت شده است.

وی اضافه کرد: همچنین تعداد زیادی تجهیزات فرودگاهی و بندری در این ایام به بهره برداری خواهد رسید و تعدادی از طرح‌های مسکن مهر نیز، تحویل مردم خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص ادامه طرح اقدام ملی مسکن گفت: از ۱۴ بهمن، پیامک دعوت برای واجدان شرایط (که ۵۸ درصد ثبت نام کنندگان بودند) ثبت نام کرده ارسال خواهد شد و این افراد به پروژه‌ها معرفی می‌شوند و بلافاصله بعد از این مرحله و تا پیش از پایان سال، مرحله دوم ثبت نام از متقاضیان و غربالگری آن‌ها انجام خواهد شد.

اسلامی در خصوص قطع موقت پروازهای مستقیم به مقصد و از مبدا چین نیز افزود: این تصمیم در جلسه دیروز با حضور معاون اول رئیس جمهور اتخاذ و به سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ شد و همزمان مقرر گردید این سازمان برای بازگرداندن ایرانیان مقیم این کشور و بخصوص ۵۰ دانشجوی مقیم شهر ووهان چین که مقدمات بازگشت آن‌ها در حال انجام است برنامه ریزی لازم را به عمل آورد.

وی ادامه داد: عوامل وزارت بهداشت در همه ۲۴ پایانه مرزی و بنادر و فرودگاه‌های بین المللی کشور مستقر هستند و همه مسافران ورودی را کنترل کرده و موارد مشکوک را غربال می‌کنند و این امر تعطیل بردار نیست.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص آخرین وضعیت ایمنی پروازها نیز گفت: ایمنی پروازها امری جدی و مهم است و جان انسان‌ها چیزی نیست که کسی بتواند با آن با اغماض برخورد کند و ما با موضوعی به نام قطعات فرسوده روبرو نیستیم.

وی افزود: متاسفانه عده‌ای نادانسته نکاتی را دامن می‌زنند و صنعت هوانوردی ایران را زیر سوال می‌برند درحالیکه این اتفاقات در همه جای دنیا رخ می‌دهد و منحصر به ایران نیز نیست.

وی اضافه کرد: سانحه‌ای در ماهشهر اتفاق افتاد و خلبان بصورت موقت تعلیق شد تا تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص علت آن اعلام نظر کند و باید این بررسی بصورت دقیق انجام شود تا نگرانی‌های مردم رفع شود.

اسلامی با اشاره به اینکه بر این صنعت ضوابط و مقررات حاکم است و اگر حادثه‌ای رخ دهد عوامل آن بلافاصله شناسایی می‌شود، افزود: درخصوص سانحه‌ای که صبح امروز رخ داد هم باید گفت خوشبختانه به خیر گذشته است و خلبان هنگام رفتن به تاکسی وی و پارکینگ، بدلیل یخ زدگی و کاهش دید، چند متر زودتر پیچیده و هواپیما ۶ تا ۷ متر داخل گل فرو رفته و مشکل خاصی برای مسافران و هواپیما رخ نداده است.

محمد اسلامی در مراسم جشن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در فرودگاه مهرآباد تهران و برای نخستین بار در حضور مسافران برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان افزود: تلاش و کوشش در راه خدا هیچ وقت تعطیل نمی‌شود، باطل همیشه باطل است و نقشه‌های آن‌ها همواره برای مقابله با جبهه حق نوسازی می‌شود و از شکست‌های متوالی هم عبرت نگرفته و نخواهند گرفت.

کد خبر: ۴٬۰۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha