۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
۳۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک توسعه تعاون گلستان پرداخت شد
مدیر شعب بانک توسعه تعاون گلستان:

۳۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک توسعه تعاون گلستان پرداخت شد

گرگان- مدیر شعب بانک توسعه تعاون گلستان گفت: در یک سال گذشته ۱۰ هزار و ۵۱۳ فقره پرونده تسهیلاتی تشکیل و معادل سه هزار و ۵۳۱ میلیارد ریال پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدرضا شریفی ظهر پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: بانک توسعه تعاون بانک تخصصی توسعه ای و حمایتی بخش تعاون بوده که وظیفه اصلی آن توزیع منابع دولتی است.

وی افزود: منابع مالی طرح های اقتصادی و مالی ابلاغی توسط بانک مرکزی توسط این بانک توزیع می شود.

شریفی در خصوص تسهیلات پرداخت شده در یک سال گذشته تاکنون ادامه داد: در یک سال گذشته ۱۰ هزار و ۵۱۳ فقره پرونده تسهیلاتی تشکیل و معادل سه هزار و ۵۳۱ میلیارد ریال پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون گلستان توضیح داد که از مجموعه این تسهیلات ۲۴ درصد در بخش کشاورزی، ۱۸ درصد در بخش صنعت و معدن، ۱۸ درصد در بخش مسکن و عمران و ۴۰ درصد در خدمات و بازرگانی است.

شریفی بیان کرد: سال گذشته بیش از ۱۶۶ میلیارد ریال در قالب ۴۶۶ فقره پرونده تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و همچنین در حوزه مشاغل خانگی ۲۴ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شده است.

وی گفت: در بخش قرض الحسنه بهزیستی ۲۱ میلیارد ریال، قرض‌الحسنه بنیادشهید ۴۷ میلیارد ریال، قرض الحسنه کمیته امداد ۱۳۷ میلیارد ریال، در بخش قرض الحسنه سیل- بخش کشاورزی ۸۳ میلیارد ریال، قرض الحسنه سیل- بخش مسکن ۳۹۳ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال در قالب دو هزار و ۱۴ فقره پرونده پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون گلستان اضافه کرد: در بخش قرض‌الحسنه منابع داخلی به سیل‌زدگان ۱۴ میلیارد ریال در قالب ۲۹۸ فقره پرونده پرداختی داشتیم.

شریفی توضیح داد که در سیل سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان بودجه قرض‌الحسنه برای بازسازی تخصیص داده شده که ۱۰۰ درصد آن پرداخت شده است.

وی در خصوص تسهیلات اشتغالزایی گفت: در بخش اشتغال پایدار روستایی ۱۰ هزار و ۴۳۱ فقره پرونده تشکیل شده و معادل ۸۴۳ میلیارد ریال پرداخت شده است.

شریفی افزود: در بخش اشتغال فراگیر ۵۲ میلیارد و ۷۹۶ میلیون ریال، در بخش اشتغال رونق تولید ۷۰ میلیارد ریال، در تسهیلات بند الف تبصره ۱۸- بخش کشاورزی ۱۴۶ میلیارد ریال، در تسهیلات بند الف تبصره ۱۸- بخش صنعت و معدن ۱۵۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی بیان کرد: در مجموع دو هزار و ۱۶۵ میلیارد ریال مجموعه تسهیلات تکلیفی شعب گلستان بوده که ۶۱ درصد تسهیلات پرداختی را تشکیل می‌دهد.
طبق گفته شریفی ۷۰ درصد تسهیلات در بخش تعاون و ۳۰ درصد در سایر بخش ها پرداخت می شود که در گلستان ضمن رضایت سایر بخش ها، ۷۴ درصد در بخش تعاون پرداخت شده است.

وی گفت که نرخ پرداخت تسهیلات از چهار درصد تا ۱۸ درصد نسبت به میانگین حساب متفاوت است.

شریفی بیان کرد که دو هزار ۸۲۳ تعاونی در استان فعال هستند که باید ارتباط خود را بانک تخصصی خود حفظ کنند.

وی تصریح کرد: مطالبات معوق بانک گلستان ۲۲۴ میلیارد ریال است.

کد خبر: ۴۰٬۷۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha