۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
۲ اقدام مهم شرکت فولاد مبارکه برای حمایت از سهامداران
معاون سرمایه گذاری و امور شرکت‌های فولاد مبارکه اعلام کرد

۲ اقدام مهم شرکت فولاد مبارکه برای حمایت از سهامداران

طاهری، معاون سرمایه گذاری و امور شرکت‌های فولاد مبارکه گفت: این شرکت در راستای سیاست‌های دولت برای حمایت از سهامداران و شرکت‌های سرمایه پذیر، ۲ اقدام مهم انجام داد.

به گزارش بازار، غلامرضا طاهری، معاون سرمایه گذاری و امور شرکت‌های فولاد مبارکه، با بیان این مطلب افزود: با توجه به روند منفی هیجانی ایجاد شده در بورس طی هفته‌های اخیر –که منجر به ایجاد فضای نامطمئن در جامعه سهامداران حقیقی و درنتیجه، خروج نقدینگی از این بازار شده است- شرکت فولاد مبارکه نسبت به حمایت از سهام داران خود و شرکت‌های سرمایه پذیر اقدام کرد.

وی اضافه کرد: در نخستین اقدام، با توجه به صدور مجوز خرید سهام خزانه، پیگیری برای دریافت مصوبه از هیئت مدیره شرکت، توسط معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه در دستور کار قرار گرفت و این موضوع براساس دستورالعمل افشای اطلاعات با اهمیت، طی اعلامیه شفاف سازی در سامانه کدال، اطلاع رسانی شد.

معاون سرمایه گذاری و امور شرکت‌های فولاد مبارکه با اشاره به اقدام دیگر این شرکت برای حمایت از بازار سرمایه تصریح کرد: حمایت از سهام شرکت‌های موجود در پرتفوی شرکت فولاد مبارکه (سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، فولاد هرمزگان و سرمایه گذاری توکا فولاد) به فراخور فضای حاکم بر آنها، گام دیگر حمایتی بود.

وی افزود: این شرکت ضمن همراهی هوشمندانه و مقتدرانه با خریداران سهام این شرکت ها، برای ایجاد آرامش در فضای معاملاتی سهام شرکت‌های مذکور و رفع نگرانی جامعه سهامداران تلاش کرد.

طاهری با اشاره به نتایج حاصل از اقدامات حمایتی صورت گرفته، ادامه داد: انتشار خبر مربوط به پیگیری مجوز خرید سهام خزانه در بازار، سبب تقویت جو اعتماد و ایجاد فضای خوش بینی و در نتیجه افزایش تقاضای خرید سهام شرکت فولاد مبارکه در قیمت‌های منفی روز جاری شد. این موضوع در نهایت منجر به ثبت قیمت سهام شرکت در درصدهای مثبت شد.

وی گفت: با تغییر روند ایجاد شده در سهام سایر شرکت‌های معدنی و فولادی همه شرکت‌های پرتفوی گروه فولاد مبارکه در کنار سهام این شرکت، روز جاری را سبزپوش به پایان رساندند.

معاون سرمایه گذاری و امور شرکت‌های فولاد مبارکه با اشاره به پیشنهاد تشکیل صندوق سرمایه گذاری مشترک افزود: در کنار اقدامات یاد شده، اجرای پیشنهاد ایمیدرو مبنی بر تشکیل صندوق سرمایه گذاری مشترک شرکت‌های بزرگ معدن و صنایع معدنی با سرمایه ۳۰۰ هزار میلیارد ریالی، حمایت‌های بیشتر از سهامداران را به دنبال خواهد داشت.

کد خبر: ۴۰٬۷۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha