۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲
افزایش قیمت‌ طلا، به دلیل بالا رفتن انس جهانی و نرخ ارز در بازار
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر بیان کرد

افزایش قیمت‌ طلا، به دلیل بالا رفتن انس جهانی و نرخ ارز در بازار

کشتی آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: در هفته‌ای که گذشت، قیمت طلا و سکه به دلیل افزایش نرخ ارز و انس جهانی با افزایش رو برو بود.

به گزارش بازار، محمد کشتی آرای،  نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر افزود: در حالی که قیمت جهانی طلا پیش بینی می‌شد در این هفته نوسان زیادی را نداشته باشد، اما به طور متوسط حدود ۱۳ دلار قیمت انس جهانی افزایش پیدا کرد.

وی گفت: در بازار ارز هم در اوایل هفته قیمت‌ها در کانال ۲۴ هزار تومان قرار گرفت و با افزایش هزار تومانی باعث شد که قیمت طلا و سکه در هفته جاری روند افزایشی داشته باشد.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر در خصوص قیمت‌ها هم افزود:‌ سکه طرح قدیم با ۶۰۰ هزار تومان افزایش به ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سکه طرح جدید با ۷۷۰ هزار تومان افزایش، به ۱۱ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان رسید.

کشتی آرای گفت: نیم سکه با ۳۰۰ هزار تومان افزایش به پنج میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و ربع سکه با ۱۵۰ هزار تومان افزایش به سه میلیون و ۳۵۰ هزار تومان داد و ستد شد.

وی افزود: سکه یک گرمی نیز با ۸۰ هزار تومان افزایش به یک میلیون و ۸۳۰ هزار تومان تغییر قیمت پیدا کرد و هر مثقال طلا با ۲۱۰ هزار تومان افزایش، چهار میلیون و ۹۹۰ هزار تومان معامله شد.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر اضافه کرد:‌ هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۴۸ هزار تومان افزایش، یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۲۰۰ داد و ستد می‌شود.

کشتی آرای افزود: در اول هفته پیش بینی می‌شد با توجه به کاهش شاخص بورس افزایش تقاضا برای خرید طلا و سکه را در بازار داشته باشیم که این اتفاق نیفتاد ضمن اینکه قیمت‌ها بر اساس بالا رفتن شاخص جهانی طلا و نرخ ارز در بازار تعیین شد.

کد خبر: ۴۰٬۷۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha