۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیاردی در محدوده اکتشافی «خارستان - بیدستر» شهرستان تفتان

سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیاردی در محدوده اکتشافی «خارستان - بیدستر» شهرستان تفتان

زاهدان - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان از سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریالی در محدوده اکتشافی «خارستان - بیدستر» شهرستان تفتان خبر داد.

داوود شهرکی در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: محدوده اکتشافی «خارستان- بیدستر» در ۱۰۰ کیلومتری جنوب شرق زاهدان و حدود ۷ کیلومتری شمال غربی کوه تفتان و در محدوده شهرستان تفتان واقع شده است.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت سیستان و بلوچستان افزود : دسترسی به محدوده اکتشافی «خارستان- بیدستر» از مسیر جاده «خاش-نوک آباد» و روستای سنیب و خارستان امکان پذیر است.

وی در خصوص آخرین وضعیت  مطالعات اکتشافی انجام شده در این محدوده بیان داشت : اهم اقدامات انجام گرفته در این محدوده اکتشافی شامل تهیه نقشه های زمین شناسی- معدنی در مقیاس های یک بیست و پنج هزارم، یک ده هزارم، یک پنج هزارم و یک هزارم، انجام مطالعات لیتوژئوشیمیایی با شبکه ۲۵۰*۲۵۰، حفر ۹۶ ترانشه اکتشافی به طول ۱۲۱۵۹ متر و برداشت ۳۱۶ نمونه از این ترانشه ها به روش شیاری و لب پری، انجام مطالعات ژئوفیزیک به روش ژئوالکتریک و مگنتومتری، انجام عملیات حفاری به روش کرگیری به میزان ۱۹۱۱۱ متر و میانگین عمق ۲۰۰ متر، لاگینگ مغزه های حفاری ، انجام آنالیز شیمیایی به میزان ۲۴۶۰۷ نمونه به روش ICP و فایر اسی، تهیه و مطالعه مقاطع نازک و صیقلی به تعداد ۲۹۷ نمونه و انجام مطالعات تست فرآوری و ارائه گزارش پایان عملیات اکتشاف به همراه محاسبه ذخیره و مطالعات فنی و اقتصادی است. 

شهرکی در رابطه با میزان ذخیره مواد معدنی در این محدوده  اعلام کرد: به استناد گزارش پایان عملیات اکتشاف ذخیره قطعی کانسار به میزان ۳۰ میلیون تن کانسنگ طلا با عیار حد ۳ دهم  گرم در تن و متوسط عیاری یک و ۶ صدم گرم در تن و حدود ۶۹۶ هزار تن ذخیره مس با عیار حد ۱۵ صدم درصد و متوسط عیار ۴۵ صدم درصد تخمین زده شده است که  با توجه به گسترش اکسیدها و هیدروکسیدهای آهن و حضور بسیار کم پیریت و آرسنو پیریت در مغزه های حفاری ذخیره از نوع اکسیدی است و همچنین تست فرآوری ۲ نمونه در مقیاس آزمایشگاهی نشان دهنده بازیابی بیش از ۹۱ درصد طلا در هر دو نمونه است. 

وی تصریح کرد: میزان سرمایه گزاری در این محدوده معدنی به میزان ۳۰۰ میلیارد ریال است که تاکنون برای ۷۰ نفر در این منطقه شغل ایجاد شده است.

کد خبر: ۴۰٬۶۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha