۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷
۷۹۰ پروژه در کرمان افتتاح می‌شود/ سرمایه‌گذاری ۹ هزار و ۵۵۲ میلیارد ریالی بخش خصوصی
معاون استاندار کرمان:

۷۹۰ پروژه در کرمان افتتاح می‌شود/ سرمایه‌گذاری ۹ هزار و ۵۵۲ میلیارد ریالی بخش خصوصی

کرمان - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان از افتتاح ۷۹۰ پروژه همزمان با دهه فجر در استان خبر داد.

سید مصطفی آیت‌اللهی موسوی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه تلاش برای خدمت رسانی به مردم همچنان ادامه دارد، افزود: این مردم همواره پایبند و پشتیبان نظام بوده اند و ما مسئولان وظیفه داریم تمام توانمان را برای خدمت رسانی به آنها به کار گیریم.

وی دهه فجر را فرصتی مناسب برای بیان دستاوردهای نظام و تشریح اقدامات انجام شده برشمرد و گفت: در دهه فجر امسال یک هزار و شش پروژه با اعتباری برابر ۱۰ هزار و ۹۵۱ میلیارد تومان در ۲۳ شهرستان استان کرمان افتتاح یا کلنگ زنی می شود.

معاون امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به اینکه این تعداد پروژه توسط بخش خصوصی و دولت انجام شده است، افزود: بخش خصوصی نقش مهمی در توسعه اقتصادی دارد و ما از این ظرفیت استقبال می کنیم.

وی از افتتاح ۷۹۰ پروژه با اعتبار یک هزار و ۳۵۴ میلیارد تومان خبر داد و گفت: از این تعداد ۵۲۳ پروژه با اعتبار ۷۹۸ میلیارد تومان مربوط به بخش دولتی است.

آیت اللهی موسوی عنوان کرد: اعتبار تامین شده برای ۳۰۵ پروژه از محل منابع ملی ۳۹۷ میلیارد تومان، اعتبار ۱۶۳ پروژه از منابع استانی ۲۱۴ میلیارد تومان، اعتبار هفت پروژه از محل منابع ملی – استانی ۱۶۶ میلیارد تومان و اعتبار ۴۸ پروژه از محل سایر منابع ۲۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه این تعداد پروژه توسط ۱۹ دستگاه اجرایی استان کرمان مدیریت می شوند، گفت: بیشترین اعتبار مربوط به شرکت سهامی برق منطقه با ۱۶۶ میلیارد تومان است.

توسعه متوازن در تمامی مناطق استان کرمان

معاون امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به اینکه توسعه تمامی مناطق استان برای مسئولان حائز اهمیت است، گفت: بر این اساس در تمامی شهرستان ها پروژه های مهمی طی دهه فجر به بهره برداری می رسد.

وی به ذکر برخی پروژه های جنوب استان کرمان پرداخت و گفت: به عنوان مثال ۶۹ پروژه با ۷۸ میلیارد تومان در جیرفت، ۴۷ پروژه با ۱۶۶ میلیارد تومان در کهنوج، ۳۱ پروژه با ۲۲ میلیارد تومان در رودبار جنوب، ۲۲ پروژه با ۳۸ میلیارد تومان در قلعه گنج و ۲۷ پروژه با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در عنبرآباد به بهره برداری می رسد که در توسعه این مناطق تاثیرگذار است.

آیت اللهی موسوی با اشاره احداث پست ۴۰۰ کیلوولت کهنوج گفت: برای اجرای این پروژه ۱۰۴ میلیارد تومان اعتبار صرف شد که این پروژه از جمله پروژه هایی است که بیشترین اعتبارات را به خود اختصاص داده اند. همچنین پروژه تامین آب کهنوج به میزان ۳۵ میلیارد تومان هم همین شرایط را دارد.

وی از افتتاح ۳۳ پروژه با ۷۵ میلیارد تومان اعتبار در کرمان خبر داد و افزود: همچنین در شهرستان بافت ۲۵ پروژه با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری می رسد.

افتتاح ۲۶۷ پروژه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی

معاون استاندار کرمان همچنین راه‌اندازی ۱۱۹ سامانه ثبت تخلف عبور و مرور راهداری استان به میزان ۵۳.۵ میلیارد تومان را از دیگر پروژه های قابل افتتاح استان کرمان در این ایام ذکر کرد و گفت: در این ایام عملیات اجرایی تعداد ۲۱۶ پروژه دولتی با اعتبار ۵۹۷ میلیارد تومان هم کلید می خورد.

وی گفت: اعتبار ۱۱۷ میلیارد تومانی ۱۴۰ پروژه از طریق منابع ملی، اعتبار ۹۶ میلیارد تومانی ۶۰ پروژه از محل منابع استانی، اعتبار ۳۷۷ میلیارد تومانی شش پروژه از محل اعتبارات ملی – استانی و اعتبار ۶.۶ میلیارد تومانی ۱۰ پروژه دیگر هم از سیار منابع تامین شده است.

آیت اللهی موسوی یادآور شد: در استان کرمان بیشترین اعتبار اختصاص یافته به این پروژه ها در بین دستگاه‌های اجرایی مربوط به شرکت سهامی برق منطقه‌ای با ۳۷۷ میلیارد تومان است.

وی گفت: از این تعداد پروژه ۳۳ پروژه با ۷.۸ میلیارد تومان در سیرجان، ۳۳ پروژه با اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومان در کرمان، ۲۲ پروژه با اعتبار ۱۱۸ میلیارد تومان در جیرفت اجرا می شود ضمن اینکه شهرداری‌های استان کرمان هم ۲۲ پروژه با اعتبار ۱۰.۷ میلیارد تومان را اجرا می کنند.

وی همچنین از افتتاح ۲۶۷ پروژه با سرمایه گذاری ۹ هزار و ۵۵۲ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در استان کرمان خبر داد و افزود: از این تعداد ۲۱۷ پروژه مربوط به بخش کشاورزی، ۲۱ پروژه مربوط به بخش صنعت و معدن، ۲۱ پروژه مربوط به بخش خدمات و هشت پروژه هم مربوط به بخش زیرساخت است.

معاون امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به تلاش دشمنان برای ضربه زدن به پیکره اقتصادی کشور و اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه گفت: این حجم عظیم پروژه های گفته شده علیرغم تنگناهای مالی افتتاح و کلنگ زنی می شود و تلاش برای توسعه استان کرمان با قدرت ادامه دارد.

کد خبر: ۴٬۰۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha