۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
۲ پروژه تعاونی در مشهد بهره‌برداری شد

۲ پروژه تعاونی در مشهد بهره‌برداری شد

مشهد- به مناسبت هفته تعاون دو پروژه مربوط به معین اقتصادی، فرهنگی منطقه سه خراسان رضوی در بخش مرکزی مشهد بهره‌برداری شد.

به گزارش بازار به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در این مراسم گفت: این دو پروژه مربوط به معین اقتصادی بخش مرکزی مشهد شامل مرکز توانمندسازی شغلی بانوان با محوریت تولید پوشاک و ماسک و کارگاه تولید مصنوعات چرمی است که در چارچوب طرح مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی استان به بهره‌برداری رسیده است.

علی رسولیان افزود: در مرکز توانمندسازی شغلی بانوان "تندیس" که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ایجاد شده، برای هر شغل ۳۱۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین دستاوردهای الگوی مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی، ایجاد شغل پایدار، توسعه کسب و کارهای خرد با بهره‌گیری از ظرفیتهای مردمی است و سیاست اصلی استان نیز تمرکز بر توسعه این نوع کسب و کارها با استفاده از معین‌های اقتصاد مقاومتی و فعالان بخش خصوصی است.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: ۲۴۳ معین اقتصادی و ۶۰ شرکت بخش خصوصی که عمده آنها تعاونی بوده و بانوان در آنها حضور فعالانه‌ دارند، در قالب امضای تفاهم‌نامه‌ در الگوی مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی مشارکت کرده‌اند و پروژه‌های اشتغالزای بسیار با تمرکز بر تقویت ظرفیتهای حاشیه شهر و روستا به ثمر رسانده‌اند.

وی افزود: الگوی مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی نتایج مثمرثمر داشته و باعث شده است خراسان رضوی کمترین نرخ بیکاری زنان و کمترین نرخ بیکاری روستاییان را داشته باشد.

رسولیان ادامه داد: برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، ایجاد توسعه متوازن در شهرها و روستاها راهی جز استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و فعال کردن ظرفیتهای بالقوه روستایی نداریم و در این راستا الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی بهترین برنامه برای رسیدن به این اهداف است.

کد خبر: ۴۰٬۵۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha