۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
باغداران مازندارن برای فروش مرکبات عجله نکنند
استاندار مازندران:

باغداران مازندارن برای فروش مرکبات عجله نکنند

ساری- استاندار مازندران ظرفیت تولید مرکبات در استان را ۲.۷ میلیون تن ذکر کرد و از باغداران خواست در فروش محصول تعجیل نکنند.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد حسین زادگان ظهر چهارشنبه در جلسه تنظیم بازار استان در استانداری با اشاره به ظرفیت تولید دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن مرکبات و کیوی در استان، به دغدغه و نگرانی های باغداران برای فروش محصولات اشاره کرد و از کشاورزان خواست تا در فروش محصول شتاب نکنند.

وی با عنوان اینکه به دلیل افزایش هزینه های نهاده های کشاورزی و باغی، قیمت مرکبات همانند گذشته نخواهد بود به ظرفیت ذخیره سازی محصولات باغی و مرکبات در استان اشاره کرد و گفت: امکان ذخیره سازی ۱۰۰ هزار تن مرکبات در پایانه صادرات روماک گستر فراهم شده است.

وی از کشاورزان خواست تا فروش محصولات را به واسطه ها نسپارند، ادامه داد: پیش بینی می شود امسال سال بهتری برای محصولات کشاورزی استان از جمله مرکبات خواهد بود.

حسین زادگان استانداردسازی انبارهای موجود را از جمله نیازمندی ها در امر ذخیره سازی مرکبات ذکر کرد و با اشاره به تفاهمنامه های منعقدشده با کشورهای همسایه، اجرای این قراردادها را در رونق اقتصادی و صادرات مهم دانست و گفت: توسعه صادرات مرکبات در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.

استاندار مازندران شناسایی بازارهای هدف و رفع موانع فراروی را ضروری خواند و دفتر ویژه توسعه صادرات مرکبات در استانداری را لازم دانست و گفت: برای خرید تضمینی مرکبات و فروش در میادین بار و شبکه های تعاون روستایی استان ها نیز برنامه ریزی شود.

کد خبر: ۴۰٬۵۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha