۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
مجلس و دولت در زمینه حمایت از بازار سرمایه متفق القول هستند
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس:

مجلس و دولت در زمینه حمایت از بازار سرمایه متفق القول هستند

پور ابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه مجلس و دولت در زمینه حمایت از بازار سرمایه متفق القول هستند، گفت: دغدغه‌هایی را که اخیرا مردم در خصوص بازار سرمایه مطرح کردند آن هم به دلیل کاهش شاخص بورس طبعا قابل بررسی است.

محمد رضا پور ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به شرایط بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه ایران خوشبختانه با یک اقبال خوبی از سوی مردم مواجه شد و تصمیم دولت بر عرضه سهام شرکت‌های بورسی و همچنین واگذاری سهام عدالت یک ظرفیت خوبی برای این بازار فراهم کرد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: در حال حاضر جمعیت عظیمی از مردم ایران به شکل سهامدار بورس هستند و کد بورسی دارند و شاید بتوان گفت که ما در منطقه در زمینه  ثبت سهامداران بورسی نسبت به سایر کشورها منحصر به فرد هستیم.

این نماینده مجلس گفت: در حال حاضر حدود ۵۰ میلیون نفر دارنده سهام عدالت هستند که از زمان ابلاغ مقام معظم رهبری بر آزاد سازی سهام عدالت انجام شده و امکان خرید و فروش برای آنها مهیا شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بازار سرمایه ای در کشور به عمق ۵۰ میلیون نفر ایجاد شده است که این تقریبا یک ظرفیت مهم در اقتصاد است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: فرصت بسیار خوبی برای اقتصاد ایران ایجاد شده تا تجهیز منابع را از این بازار تامین کند.

وی اظهار داشت: البته نیازمند این هستیم که بازار بورس همیشه در یک تعادل منطقی باشد لذا نه افزایش و نه کاهش غیرمنطقی مدنظر ماست. بنابر این هم افزایش منطقی این بازار را حمایت می‌کنیم و هم تعدیل بازار آن هم در شرایطی که متناسب با واقعیت‌های بنگاه ‌ها و شاخص‌های اقتصادی کشور است.

وی تاکید کرد: مجلس و دولت در زمینه حمایت از بازار سرمایه متفق القول هستند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دغدغه‌هایی را که اخیرا مردم در خصوص بازار سرمایه مطرح کردند آن همه به دلیل کاهش شاخص طبعا قابل بررسی است چرا  که برخی موارد در این زمینه به واسطه عدم همکاری  حقوقی‌هاست و باید بررسی شود.

وی تاکید کرد: خوشبختانه یکی از مزایای بازار سرمایه ایران این است که بخش حقوقی‌ها و سهام غیر شناور ما در مقایسه با کشورهای دیگر بسیار بالاتر است؛ مفهوم این مساله این است که سهام شناور در دست مردم عدد کمی است و در زمانی که بازار احساسی می شود ورود حقوقی‌ها عملا بازار را کنترل می‌کند.در مجموع ما وضعیت بازار سرمایه را خوب ارزیابی می کنیم و روند آن هم قابل قبول است.

این نماینده مجلس گفت: البته سهامداران ما باید یک نگاه بلند و میان مدت به بازار سرمایه داشته باشند تا انشاالله بتوانیم بر این اساس مسیر خوبی را در اقتصاد کشور دنبال کنیم.

کد خبر: ۴۰٬۴۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha