۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
ادامه نزول پرشتاب قیمت جهانی نفت

ادامه نزول پرشتاب قیمت جهانی نفت

نگرانی‌ها در خصوص موج جدید شیوع ویروس کرونا بهای جهانی نفت را کاهش داده است.

به گزارش بازار، صبح روز چهارشنبه کاهش بهای جهانی نفت که از دیروز شتاب فزاینده‌ای گرفته بود ادامه یافت. افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در کشورهای مختلف، دلیل اصلی کاهش بهای نفت برنت به پایینتر از ۴۰ دلار برای نخستین بار در ۳ ماه اخیر عنوان می‌شود.

بزرگترین بحران بهداشتی قرن اخیر مهارناشدنی به نظر می‌رسد و در کشورهایی نظیر هند، انگلیس، اسپانیا و بخش‌هایی از آمریکا موارد ابتلا به کووید-۱۹ همچنان سیری صعودی را پشت سر می‌گذارد. این وضع، امیدها برای بهبود شرایط اقتصادی و افزایش تقاضا برای نفت، بنزین و سایر محصولات مرتبط را بیش از پیش کاهش داده است.

صبح امروز بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با ۱۶ سنت کاهش، معادل ۰.۴ درصد، به ۳۹ دلار و ۶۲ سنت رسید. بهای برنت روز گذشته بیش از ۵ درصد کاهش یافته بود. همچنین هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت (پایه آمریکا) با ۲۴ سنت کاهش، معادل ۰.۷ درصد، ۳۶ دلار و ۵۲ سنت معامله شد. بهای نفت پایه آمریکا روز سه‌شنبه حدود ۸ درصد نزول را از سر گذرانده بود.

به باور کارشناسان، کاهش تولیدات اوپک و کشورهای غیر عضو تا حدودی از نزول بیشتر بهای نفت جلوگیری کرده است. اما گزارش‌های اقتصادی ناامیدکننده که تقریباً هر روز در گوشه و کنار جهان منتشر می‌شود، شرایط دشواری را برای طلای سیاه رقم زده است.

کد خبر: ۴۰٬۴۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha