۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
رایزنی با معاونت علمی ریاست جمهوری برای رفع خلاهای فنی تولید نهاده
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خبر داد

رایزنی با معاونت علمی ریاست جمهوری برای رفع خلاهای فنی تولید نهاده

اوسطی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی معتقد است ناهماهنگی بین بخشی دلیل اصلی به هم ریختگی بازار نهاده ها است و بنابراین اگر وظایف در وزارت جهاد کشاورزی متمرکز شود قطعا این ناهماهنگی ها برداشته می شود.

پرویز اوسطی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از دستور کارهای اصلی کمیسیون کشاورزی امسال بحث تامین پتانسیل های بخش کشاورزی به خصوص نهاده ها چه در حوزه دام و چه در حوزه باغ و زراعت و باغبانی است.

اوسطی به خبرنگار «بازار» گفت:کمیسیون کشاورزی با جدیت پیگیر است تا موانعی که در راه تامین و توزیع به موقع نهاده ها است برداشته شود.

وی در پاسخ به این سوال که علت کمیاب شدن نهاده طی ماه های اخیر در بازار چیست، گفت: ناهماهنگی های بین بخشی علت اصلی این وضعیت است.

اوسطی تصریح کرد: همانطور که می دانید زنجیره تامین و توزیع نهاده ها حلقه های متعددی همچون بانک مرکزی، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت را دارد و ناهماهنگی بین این زنجیره ها مشکلات اخیر را رقم زده است.

قانون تمرکز وظایف خواسته کمیسیون کشاورزی است
وی به اشاره به واگذاری بخشی از وظایف بخش کشاورزی به وزارت صمت، تاکید کرد: قانون تمرکز وظایف خواسته کمیسیون کشاورزی است و اگر این وظایف برگردد و در وزارت جهاد کشاورزی متمرکز شود قطعا این ناهماهنگی ها برداشته می شود و کارها بهتر مدیریت می شود.

نماینده مردم قروه و دهگلان در خصوص بحث تولید نهاده ها نیز گفت: ما در کمیسیون روی این مساله مباحث زیادی را مطرح کرده ایم و به این نتیجه رسیده ایم که در بخشهایی که خلا داریم و به تبه آن نیاز به واردات داریم در قالب طرح های خودکفایی ملی آنها را پیگیری کنیم و بتوانیم از ظرفیتهای داخلی این خلا ها را تامین کنیم.

اوسطی با اشاره به موانع موجود در تولید نهاده ها در داخل کشور، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ظرفیت تولید نهاده در کشور وجود دارد اما گاها در حوزه تکنولوژی و دانش فنی روز ممکن است به خارج از کشور نیازهایی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در خصوص این فناوری ها نیز با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنین با مجموعه علمی کشور، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی نشستی داشته ایم و خواستار این شده ایم که این خلاها را رفع کنند و بتوانیم به دانش فنی مورد نیاز برسیم.

کد خبر: ۴۰٬۴۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha