۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱
لزوم رعایت مقررات مقابله با کرونا در شرکت‌های هواپیمایی
سازمان هواپیمایی کشوری هشدار داد

لزوم رعایت مقررات مقابله با کرونا در شرکت‌های هواپیمایی

سازمان هواپیمایی کشوری به تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی به علت رعایت نکردن برخی مقررات ابلاغی مقابله با شیوع ویروس کرونا اعلام اخطار داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: در راستای ضرورت رعایت کامل مقررات ابلاغی سازمان درباره مقابله با شیوع ویروس کرونا و رعایت نکردن برخی از شرکت‌های هواپیمایی مبنی بر خالی نگه داشتن صندلی‌های دو ردیف آخر هواپیما، مجوز جدید پروازی برای این شرکت‌ها صادر نخواهد شد.

بر اساس این اطلاعیه، شرکت‌های هواپیمایی بر اساس مقررات مندرج در بندهای شماره ۲-۴-۱۷ و ۲-۴-۱۸ شیوه نامه ۱۹۰۰ سازمان هواپیمایی کشوری و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله، ارائه ماسک در پرواز به مسافران، ضدعفونی مستمر هواپیماها و تجهیزات کمکی، بکارگیری مستمر سیستم تهویه هوا، غربالگری مسافران و خالی نگه داشتن صندلی‌های دو ردیف آخر هواپیما هستند.

 سازمان هواپیمایی اعلام کرد: رعایت مقررات بهداشتی مقابله با شیوع ویروس کرونا بصورت سختگیرانه در حوزه حمل و نقل هوایی تدوین و ابلاغ شده و به صورت مستمر توسط بازرسان سازمان هواپیمایی کشوری در حال پایش است.

گفتنی است چند روز قبل معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: با توجه به نوع تهویه هوای داخل کابین هواپیما و فیلتراسیون این بخش، قید فاصله گذاری اجتماعی در تمام خطوط هواپیمایی برداشته شده است و شرکت‌ها می‌توانند برای تمام صندلی‌های هواپیماهای خود به استثنای دو ردیف آخر که برای استقرار بیماران احتمالی در نظر گرفته می‌شود بلیت بفروشند.

با این حال تماس‌های متعددی از مسافران خطوط هواپیمایی مختلف حاکی از آن است که این امر نیز در هنگام فروش بلیت بویژه در مسیرهای پرتردد نظیر تهران، مشهد و کیش رعایت نشده و در دو ردیف آخر این هواپیماها نیز مسافر مستقر می‌شود.

کد خبر: ۴۰٬۳۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha