۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲
«دِنا» بَر اِوِرِست! / مقایسه قیمت محصول جدید ایران خودرو با خودروهای جهان
قیمت و مدیریت ترمز بریده است

«دِنا» بَر اِوِرِست! / مقایسه قیمت محصول جدید ایران خودرو با خودروهای جهان

دنا پلاس توربوشارژر اتوماتیک از نظر قیمتی به مصاف خودروهای روز شرکت‌های بزرگ خودروسازی می‌رود. اگر براساس نرخ دلار ۲۴ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت دنا پلاس اتوماتیک را حساب کنید، به حدود عدد ۲۲ هزار و ۶۷۰ دلار خواهید رسید.

بازار؛ گروه خودرو: عرضه دنا پلاس توربوشارژراتوماتیک با قیمت ۵۵۰ میلیون تومان در بازار راکد خودرو کشور، هیجان کاذب قیمتی وارد کرده است. از همین رو نقدهای فراوانی در خصوص چرایی این اختلاف قیمت از کارخانه تا بازار به این خودرو وارد شده است. اما غافل از اینکه دنا پلاس توربو اتوماتیک از نظر قیمتی به مصاف خودروهای روز شرکت‌های بزرگ خودروسازی می‌رود.

اگر براساس نرخ دلار ۲۴ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت دنا پلاس اتوماتیک را حساب کنید، حدودا به عدد ۲۲ هزار و ۶۷۰ دلار خواهید رسید. از همین رو ممکن است این سوال مطرح شود که با این هزینه در بازار جهانی چه خودروهایی را می‌توان خریداری کرد؟ در این گزارش سعی کردیم با بررسی خودروها از نظر قیمتی در بازار جهانی پاسخ این سوال را بیابیم، هرچند که نگاهی کوتاه از نظر فنی به خودروهای معرفی شده در قیاس با امکانات و تجهیزات فنی دنا خواهیم داشت. لازم به ذکر است خودروها در بازه قیمتی ۱۹ تا ۲۳ هزار دلار انتخاب شده‌اند.

محصول جدید ایران‌خودرو؛ دنا پلاس  توربوشارژر اتوماتیک
سدان جذاب و محبوب گروه صنعتی ایران‌خودرو «دنا پلاس  توربوشارژر اتوماتیک» به تازگی با قیمت ۵۵۰ میلیون تومان در بازار خودروی کشور، شروع به جولان دادن کرده است. این خودرو مجهز به موتورملی یا همان EF۷ بوده که توربوشارژر برای آن تعبیه شده است. به لطف توربوشارژر قدرت این خودرو معادل ۱۵۰ اسب بخار بوده که با یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک برای آن تعبیه شده است. دنا پلاس توربوشارژر اتوماتیک مدل ۲۰۲۰ با قیمت ۲۵۰ میلیون تومان از سوی خودروساز عرضه می‌شود که در بازار آزاد ۵۵۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. لازم به ذکر است، زمان تهیه این گزارش قیمت دنا پلاس توربوشارژر اتوماتیک در بازار آزاد ۵۵۰ میلیون تومان بود، اکنون قیمت آن ۶۰۰ میلیون تومان شده است.

فولکس واگن گلف ۲۰۲۰، کیفیت به سبک آلمانی
گروه خودروسازی فولکس واگن یکی از بزرگترین خودروسازان دنیا، محصولی پرفروش با نام گلف را به بازارهای جهانی طی سالیان طولانی تولید و عرضه می‌کند. این خودرو با دو پیشرانه بنزینی و دیزلی با حجم‌های متفاوت به بازارهای جهانی عرضه می‌شود. پیشرانه بنزینی، از نوع چهارسیلندر با حجم ۱.۵ لیتری مجهز به توربوشارژر و قدرت ۱۵۰ اسب‌بخاری است. پیشرانه دیزلی نیز چهارسیلند با حجم دولیتر و مجهز به توربوشارژر و ۱۵۰ اسب بخار قدرن دارد.

باتوجه به هاچ‌بک بودن این خودرو، از سیستم تعلیق و ترمزی استفاده شده که در زمان تغییرهای ناگهانی مسیر، بالاترین پایداری و نرمی را توام با ایمنی برای سرنشینان ایجاد خواهد کرد. شاهکار مهندسی آلمانی، سبب شده کمترین میزان نقطه ضعف فنی و طراحی در این خودرو وجود داشته باشد. از مهم‌ترین فناوری‌های ایمنی که در این خودرو به کار رفته می‌توان به هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری اتوماتیک و پایش نقطه کور اشاره داشت، کیفیت این خودرو را باید در بالاترین سطح جهانی قرار داد. با تمام این تفاصیل قیمت فولکس واگن گلف ۲۰۲۰ حدود ۲۳ هزار و ۱۹۵ دلار است.

هیوندای کونا ۲۰۲۰؛ ارزان‌ترین کراس اوور
شرکت خودروسازی هیوندای، یکی از خودروسازان بزرگ جهانی است که زمان تاسیس این شرکت نزدیک به تاسیس گروه صنعتی ایران‌خودرو بوده، هرچند که بارها در زمان قیاس صنعت خودرو و کشور با جهان، این خودروساز مورد مثال قرار می‌گیرد. کونا یکی از کراس‌اوورهای ارزان قیمت دنیا است که هیوندای برای تصاحب سهم بیشتر بازار کراس‌اوورهای جهانی این خودرو را طراحی و تولید کرده است.

هیوندای کونا با دو پیشرانه بنزینی متفاوت و براساس بازار هدف عرضه می‌شود. پیشرانه بنزینی چهارسیلندر با حجم دو لیتر ۱۴۳ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. پیشرانه دوم نیز از نوع چهارسیلندر با حجم ۱.۶ لیتر مجهز شده به توربوشارژر و ۱۷۳ اسب بخار قدرت است. هیوندای برای هر دو پیشرانه یکسال گارانتی عرضه کرده است. کونا مجهز به یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک بوده که قدرت را با کمترین اتلاف به سر چرخ‌ها می رساند. این کراس اوور دارای یک کابین زیبا و یکی از بصری ترین سیستم های سرگرمی و سرگرمی در بازار است. قیمت مدل ۲۰۲۰ این خودرو در بازار ۲۰ هزار و ۱۰۰ دلار است.

هوندا سیویک ۲۰۲۰ کوچک و جسور
هوندا یکی از پرآوازه‌ترین خودروسازان ژاپنی و جهانی محسوب می‌شود که هر سال محصولات آن براساس ارزیابی موسسات کیفی جهانی، در دسته کم استهلاک‌ترین‌ها قرار می‌گیرد. یکی از محصولات پرفروش و خوش اقبال این خودروساز ژاپنی در بازارهای جهان، سیویک است. هوندا سیویک را باید در بالاترین رده کلاس خودروهای جمع و جور دسته بندی کرد. این خودرو در سه مدل هاچ‌بک، کوپه و سدان به بازار عرضه شده است. سیویک مجهز به یک پیشرانه چهارسیلند با حجم ۱.۵ لیتر توربوشارژر دار است. این پیشرانه توانایی تولید ۲۰۵ اسب بخار قدرت را برای خودرو دارد.

سیویک دارای یک گیربکس سی وی تی ۶ سرعته بوده که بیشترین قدرت را به سرچرخ‌ها منتقل می‌کند. هوندا بیشترین تغییرات را با مهندسی تمام عیار ژاپنی برای این گیربکس انجام داده که کمترین استهلاک را داشته باشد. در این ریزچثه ژاپنی از آپشن‌های نظیر کروز کنترل تطبیقی، سیستم ترمز اضطراری با هشدار برخورد از جلو، دستیار حفظ حرکت بین خطوط، هشدار خروج از خطوط، چراغ‌های نور بالای اتوماتیک استفاده شده است. بالاترین استانداردهای کاهش مصرف سوخت و آلایندگی، ایمنی و امنیت در این محصول هوندا تعبیه شده است. قیمت تمام مدل‌های سیویک ۲۰۲۰ در بازارهای جهانی از ۲۲ هزار دلار شروع می‌شود.

مزدا ۳ مدل ۲۰۲۰ جویایی نام بازارها
مزدا ۳ جز خودروهای است که نسخه سدان و هاچ بک آن در بازار یافت می‌شود، این خودرو جویایی نام ژاپنی با عرضه در بازارهای آسیایی، آمریکایی و اروپایی مشتریان فراوانی دارد.   مزدا ۳ را می‌توان جز یکی از خودروهای کم دردسر و استهلاک رده بندی کرد.

این خودرو مجهز به یک پیشرانه چهارسیلندر با حجم ۲.۵ لیتر و قدرت ۱۸۶ اسب بخار است. این خودرو از یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک با هندلینگ پویا بهره می‌برد. در مزدا ۳ از یک صفحه نمایش ۸.۸ اینچی همراه با فناوری‌های کروزکنترل تطبقی، پایش نقطه کور، ترمز اضطراری و رانندگی حفظ خطوط استفاده شده است. براساس آخرین استانداردهای ایمنی و طراحی این خودرو تولید شده است که قیمت مدل ۲۰۲۰ آن در بازار جهانی به طور میانگین ۲۱ هزار و ۵۰۰ دلار برای هر دو نسخه هاچ بک و سدان است.

هیوندای آیونیک ۲۰۱۹ مقرون به صرفه‌ترین هیبرید و الکتریک دنیا
هیوندای آیونیک یکی از مقرون به صرفه‌ترین خودروهای هیبریدی و الکتریکی در بازار جهانی است. آیونیک، با دو نسخه پلاگین هیبرید و الکتریکی عرضه بازار شده است، در نمونه پلاگین هیبرید از یک پیشرانه چهارسیاندر ۱.۶ لیتری با ۱۰۳ اسب بخار قدرت استفاده شده است. گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه وظیفه انتقال قدرت را به سر چرخ‌ها  عهده‌دار است.

 پیشرانه الکتریکی در هر دو نسخه حدود ۱۴۶ اسب بخار قدرت برای این خودرو فراهم خواهد کرد. برا افزایش میزان پیمایش این خودرو روی انرژی الکتریکی از سیستم ترمزهای احیا شونده استفاده شده است. باتری این خودرو ۸.۹ کیلووات ساعتی بوده که بالاترین سطح ایمنی را پاس کرده است. هیوندای آیونیک به لطف طراحی هاچ بک، فضای بار بیشتری نسبت به بسیاری از رقبا دارد و با سیستم سرگرمی و سرگرمی بصری همراه با صفحه لمسی ۷ اینچی ارائه می شود. مدل ۲۰۱۹ این خودرو حدود ۲۲ هزار و ۴۰۰ دلار در بازارهای جهانی قیمت دارد که نزدیک‌ترین رقیب قیمتی دنا پلاس توربواتوماتیک است.

مینی کوپر ۲۰۱۹؛ لذت رانندگی با طمع ب‌ام‌و
یکی از خودروهای جذاب و اسپورت بازارهای جهانی، مینی کوپر است. مینی کوپر در حقیقت یدک کننده مهندسی باواریایی در فرآیند طراحی و تولید است. هرچند که در دنیا این خودرو چندان گران نیست، اما در کشور ما جز یکی از خودروهای لاکچری گران قیمت محسوب می‌شود. این خودرو مجهز به یک پیشرانه چهارسیلندر با حجم ۲ لیتر تجهیز شده به توربوشارژر است.

با این پیشرانه، قدرت این خودرو حدود ۲۲۸ اسب بخار بوده که مشتریان می‌توانند آن را با دو گیربکس ۶ و ۸ سرعته اتوماتیک سفارش و خریداری کنند. هندلینگ پویا این خودرو جذاب‌ترین سواری را برای راننده فراهم می‌کند. مینی کوپر ۲۰۱۹ را می‌توان در بازارهای جهانی با قیمت ۲۱ هزار و ۹۰۰ دلار می‌توان خریداری کرد.

کد خبر: ۴۰٬۳۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha