۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
افت هفتگی قیمت نفت برای چهارمین بار متوالی
این بار به بهانه کرونا رخ داد

افت هفتگی قیمت نفت برای چهارمین بار متوالی

در شرایطی که نگرانی ها از لطمات اقتصادی ناشی از گسترش ویروس کرونا در چین و حدود ۲۰ کشور جهان گسترش یافته است، قیمت جهانی نفت روز جمعه شاهد کاهش بود و چهارمین کاهش هفتگی متوالی خود را به ثبت رساند. ویروس کرونا تاکنون موجب مرگ ۲۵۹ نفر شده است.

بازار - رضا اسمخانی: در شرایطی که نگرانی ها از لطمات اقتصادی ناشی از گسترش ویروس کرونا در چین و حدود ۲۰ کشور جهان گسترش یافته است، قیمت جهانی نفت روز جمعه شاهد کاهش بود و چهارمین کاهش هفتگی متوالی خود را به ثبت رساند. ویروس کرونا تاکنون موجب مرگ ۲۵۹ نفر شده است.

روز گذشته قیمت نفت به صورت موقتی در واکنش به اظهارات وزیر انرژی روسیه افزایش داشت اما در پایان معاملات روزانه نفت برنت با ۱۳ سنت کاهش به ۵۸ دلار و ۱۶ سنت رسید و افت هفتگی حدودا ۴ درصدی را به ثبت رساند.

قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز ۵۸ سنت افت داشت، به ۵۱ دلار و ۵۶ سنت رسید و افت هفتگی ۴.۸ درصدی را به ثبت رساند. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت دیروز تا پایین ترین رقم از اوایل ماه اوت یعنی ۵۰ دلار و ۹۷ سنت پایین آمده بود.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفته کشورش در حال رایزنی با عربستان است و کشورهای تولید کننده نفت برای ارزیابی تاثیرات و تصمیم گیری در مورد تاریخ نشست سیاستگذاری گروه اوپک پلاس به زمان بیشتری نیاز دارند. نشست گروه اوپک پلاس قرار بود در ماه مارس برگزار شود اما عربستان رایزنی هایی را برای برگزاری پیش از موعد این نشست در ماه فوریه جهت بررسی نحوه واکنش بازار نفت به ویروس کرونا آغاز کرده است.

کریگ ارلام، تحلیلگر بازار در موسسه اوآندا اظهار داشت: «اوپک آماده است تا اگر لازم شد بار دیگر اقدام کند ولی این احتمال نیز وحود دارد که این سازمان به امید فروکش کردن بحران و بازگشت خود به خودی قیمت ها به سطح مطلوب، فعلا قیمت های پایین را تحمل کند.»

این در حالی است که قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا در اوایل جلسه گذشته بیش از یک درصد افزایش یافته بود.

اختلال در فعالیت زنجیره های عرضه و محدود شدن سفرها به چین پیش بینی اقتصاددانان از رشد اقتصادی چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان را کاهش داده است.

بانک گلدمن ساکس اعلام کرد، شیوع بیماری کرونا احتمالا رشد اقتصادی چین را در سال جاری میلادی ۰.۴ درصد خواهد کاست و ممکن است موجب افت رشد اقتصاد آمریکا شود. به گفته تحلیلگران ویروس کرونا ممکن است تقاضای چین برای نفت را در سه ماهه نخست سال بیش از ۲۵۰ هزار بشکه در روز کاهش دهد.

کد خبر: ۴٬۰۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha