۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵
بازار مسکن بوشهر با شوک‌های مشکوکی مواجه شده است
رئیس اتحادیه مشاورین املاک بوشهر:

بازار مسکن بوشهر با شوک‌های مشکوکی مواجه شده است

بوشهر - رئیس اتحادیه مشاورین املاک و نمایشگاه داران اتومبیل شهرستان بوشهر گفت: بازار مسکن بوشهر در ماه‌های اخیر با شوک‌های مشکوکی مثل انتشار اخبار دروغ از مجاری رسمی در رابطه با بندر آزاد مواجه شد.

احسان آستانه در گفت‌وگو با بازار در پاسخ به سوالی مبنی بر تاثیر طرح ملی مسکن بر بازار مسکن گفت: تجربه مسکن مهر نشان داد که دولت به تنهایی قادر به ساخت مسکن در مقیاس گسترده نیست و طرح هایی شبیه مسکن مهر، طرح ملی مسکن و ... نیز چون در بازه زمانی بسیار طولانی به خریداران تحویل داده می شود نمی تواند چاره ساز باشد.

وی افزود: مسکن مهر زمانی به متقاضیان تحویل داده شد که زوج های تازه که متقاضی مسکن بودند تعدادشان حداقل سه برابر افرادی بود که اقدام به خرید مسکن مهر کرده بودند.

آستانه ابراز داشت: راه اساسی کاهش قیمت مسکن حمایت از بخش خصوصی و کاهش نرخ تورم در کشور است.

وی بیان داشت: افزایش نرخ تورم باعث افزایش حدود ۵۰ درصدی نرخ اجاره بها در شهر بوشهر شد در نتیجه تعداد زیادی از زوج های جوان که نتوانستند اجاره بهای مسکن خود را بپردازند به مناطق حاشیه ای شهر مثل عالیشهر، چغادک، گورک و تنگک ها رفتند.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک و نمایشگاه داران اتومبیل شهرستان بوشهر گفت: در حالی که افزایش اجاره بهای ملک در سنوات قبل بین ۱۰ تا ۱۵ درصد بود در سال جاری اجاره بها با افزایش حدود ۵۰ درصدی ناشی از نرخ تورم مواجه شد.

وی ضمن اشاره به افزایش نرخ بنزین در یک ماه اخیر تاکید کرد: افزایش قیمت بنزین هنوز به طور کامل خود را نشان نداده است. پیش بینی های ما حاکی از این است اگر دولت نتواند سیاست های کنترلی مناسبی در پیش بگیردو تاثیرات قیمت بنزین بر بازار مسکن چشمگیر باشد.

وی ادامه داد: بازار مسکن بوشهر در ماه‌های اخیر با شوک‌های مشکوکی مثل انتشار اخبار دروغ از مجاری رسمی در رابطه با بندر آزاد مواجه شد که مردم را بیش از حد تحت تاثیر افزایش نرخ ملک قرار داد. انتشار اخبار منطقه آزاد بسیار مشکوک بود زیرا بعد از مدتی بحث فروکش کرد و مشخص شد بوشهر منطقه آزاد نشده است.

کد خبر: ۴۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha