۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
پراید ۱۲۰ میلیونی هم خواهیم دید!
عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت:

پراید ۱۲۰ میلیونی هم خواهیم دید!

کاکایی، عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: با وجود آن‌که تولید پراید متوقف شده است، اگر نرخ دلار به صورت واقعی به ۲۵هزار تومان برسد مطمئنا پراید ۱۲۰میلیونی هم خواهیم دید.

به گزارش بازار، امیرحسن کاکایی با تاکید بر این که عرضه خودرو در شفاف‌ترین حالت خود قرار دارد، اظهار کرد: بیش از یک سال و نیم است چندین سازمان نظارتی در خودروسازی‌های کشور حضور دارند و یک به یک خودروها را کنترل و رصد می‌کنند پس نمی‌توان ادعا کرد که خودروسازان دروغ می‌گویند یا خودرو را احتکار می‌کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت افزود: مشکل فعلی عدم نظارت بر خودروسازی نیست، بلکه چالش اصلی موانع بالایی است که بر سر راه تولید وجود دارد. کمبود ارز، عدم وجود سرمایه گذاری در تولید داخل، مشکلات گمرکی و دور زدن تحریم‌ها مشکلات عدیده‌ای است که تمام صنایع را تهدید می‌کند.

کاکایی با هشدار درباره وضعیت وخیم صنعت خودرو اظهار کرد: ما همواره از دو خودروساز سخن می‌گوییم در حالی که ۳۰ خودروساز در کشور وجود دارد ومشخص نیست چه بلایی بر سر ۲۸ کارخانه دیگر آمده است.

وی با اشاره به زیان ۴۰هزار میلیاردی خودروسازان در دوسال اخیر، گفت: بسیاری بر این باورند که این اعداد و ارقام سندسازی شده است، اما با وجود این تعداد سازمان نظارتی نمی‌توان این ادعا را پذیرفت مگر این که قبول کنیم سازمان‌های نظارتی هم دروغ می‌گویند!

این استاد دانشکده خودرو تاکید کرد: دو سال تحریم‌ها بیش از هر زمان دیگری صنعت خودروی کشور را به مرز نابودی کشانده است، پس بهتر است به جای متهم کردن یکدیگر موانع و مشکلات را برطرف کنیم.
وی در واکنش به این گفته مجری که قیمت پراید در هفته اخیر به دلیل نامعلوم بیش از ۱۰میلیون رشد داشته است، عنوان کرد: حتی اگر قیمت پراید به ۲۰۰میلیون هم برسد خودروساز نفعی نمی‌برد. سود اصلی به جیب کسانی می‌رود که بازار را ملتهب کرده‌اند.

به عقیده کاکایی افزایش قیمت در یک هفته هیچ ارتباطی به خودروسازان ندارد، بلکه سیاستمداران بازار دوسر سوختی ایجاد کرده‌اند که هم مردم و هم خودروسازان در آن دچار خسارت و زیان شده‌اند.
این کارشناس صنعت خودرو با این ادعا که به دنبال دستور توقف تولید پراید و پژو ۴۰۵ توسط دولت، افزایش قیمت خودرو را پیش بینی کرده بودم، اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی امروز مردم، پراید یک وسیله نقلیه کاربردی و مورد توجه است و زمانی که حذف می‌شود قیمت خودروهای موجود افزایش می‌یابد.

کاکایی علت هجوم نقدینگی به بازار خودرو را ثبات شاخص بورس دانست و عنوان کرد: این موضوع قابل پیش بینی بود که با ثبات و ریزش بازار سرمایه، مردم نقدینگی خود را به بازار خودرو وارد کنند.

وی در ادامه گفت: دلار در بازار به صورت اسمی ۲۵ هزار تومان است، اما هنوز واقعا با این نرخ خرید و فروش نمی‌شود. اگر روزی نرخ واقعی دلار به ۲۵ هزار تومان برسد، قطعا قیمت پرایدی که دیگر تولید نمی‌شود به ۱۲۰میلیون هم خواهد رسید.

کاکایی در پایان امریکا را دشمن خونی ایران خواند و اظهار کرد: امریکا مانعی برای واردات خودرو به کشور ایجاد نکرده است، اما برای ورود قطعات مورد نیاز خودروسازی به کشور تحریم وضع کرده است تا صنعت خودروی داخل را به نابودی بکشاند.

کد خبر: ۴۰٬۲۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha