۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
خسارت ۱۴۰ میلیارد ریالی زلزله به تأسیات آبی رامیان/ اسکان اضطراری انجام شد
مدیرکل مدیریت بحران گلستان خبر داد:

خسارت ۱۴۰ میلیارد ریالی زلزله به تأسیات آبی رامیان/ اسکان اضطراری انجام شد

رامیان- مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان از خسارت ۱۴۰ میلیارد ریالی زلزله به تأسیسات آبی استان خبر داد و گفت: زلزله ۵.۱ ریشتری در گلستان هرچند خسارت جانی نداشته اما به ۱۹۵ واحد مسکونی و راه‌های روستایی و ... خسارت زده است.

سیدرضا قادری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در پی زمین لرزه ساعت دو بامداد دوشنبه در شهرستان رامیان براساس گزارش اورژانس ۳۴ نفر مصدوم شدند که از این تعداد ۱۷ نفر سرپایی در محل مداوا شده و ۱۷ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی با اشاره به اینکه با وجود زلزله ۵.۱ ریشتری مصدومیت و یا خسارت جانی ناشی از ریزش آوار در منطقه نداشته‌ایم و بیشتر مصدومان به دلیل ترس از زلزله در هنگام فرار مصدوم شده بودند، یادآور شد: نیروهای امدادی، اورژانس، هلال احمر و عوامل فرمانداری و ... به محض وقوع زلزله در منطقه حاضر شده و کار امدادرسانی و ارزیابی خسارت به واحدهای مسکونی و زیربنایی را انجام دادند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان ادامه داد: بر اثر زلزله ۱۹۵ واحد مسکونی روستاهای قورچای، ویرو، الهادی، کشکک، پاقلعه، رضی، سیدکلاته، شش آب و باقرآباد در شهرستان رامیان خسارت دیده‌اند و بیشترین میزان خسارت از روستای قورچای گزارش شده است.

وی اضافه کرد: در محور آزادشهر به شاهرود در حوالی معدن زمستان یورت و در مسیر روستای قورچای، رضی و کشکک شاهد ریزش آوار بودیم داشتیم که با همکاری نیروهای راهداری همه این مسیرها روز گذشته بازگشایی شده‌اند.

قادری تصریح کرد: به دلیل اینکه ۱۲۴ واحد خسارت دیده به جهت خشتی گِلی و غیرفنی بودن، تَرَک های عمیق ایجاد شده و فرسودگی قابل تعمیر نبوده و باید مجدد احداث شوند و همچنین به دلیل وقوع دو پس لرزه در رامیان، تعدادی از ساکنان واحدهای خسارت دیده در مدارس و حیاط منازل اسکان داده شدند.

وی با اشاره به اینکه زلزله بامداد دوشنبه همچنین به شبکه آب و برق تعدادی از روستاهای رامیان خسارت زده است، بیان کرد: بر اساس برآورد آبفا گلستان حدود ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی چشمه، تجهیزات چاه‌ها و برخی شبکه‌ها مورد نیاز است.

کد خبر: ۴۰٬۲۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha