۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
شاخص بازارهای آسیایی در مدار مثبت

شاخص بازارهای آسیایی در مدار مثبت

بازارهای آسیایی در معاملات امروز با افزایش قیمت سهام برخی از صنایع همراه شدند در حالی که شاخص های آتی نیز در مدار مثبت حرکت کردند.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، افزایش شاخص ها در معاملات روز گذشته در بازارهای اروپایی با روند مثبت همراه شد و به این ترتیب، معاملات آتی صبحگاهی بازار آمریکا را نیز مثبت کرد. پس از آن، آسیایی ها نیز در شروع معاملات امروز، روند صعودی را در پیش گرفتند.

نگرانی سرمایه گذاران از بازگشت سهام شرکت های غول تکنولوژی پس از افت بسیار شدید چند روز گذشته، مانع حضور پررنگ در بازارهای سهام شده است.

به این ترتیب، سرمایه گذاران در انتظار بازگشت این چند نماد بزرگ معاملاتی هستند. کارشناسان معتقدند بازگشت نمادهای بزرگ تکنولوژی نشان از بازگشت بازار به روزهای خوش است و آن هنگام می توان به بازارها اعتماد کرد.

بر این اساس، قیمت سهام شاخص نیکی ژاپن با رشد ۰.۴ درصدی همراه شد و شاخص بلوچیپ در بازار چین با افت ۰.۲ درصدی همراه شد در حالی که شاخص اصلی بورس هنگ کنگ روند مثبت ۰.۶ درصدی را از خود به جای گذاشت.

این در حالی است که، سایه سرد روابط چین و آمریکا هر روز بازارها را نسبت به ایجاد صلح تجاری بین این دو کشور ناامید تر میکند.

در این بین، رییس جمهوری آمریکا امروز گفته که شرکتهایی که در چین سرمایه گذاری کرده و اشتغال آمریکا را به آنجا منتقل کرده اند، اجازه انعقاد قرارداد با دولت آمریکا را ندارند.

اختلافات چین و آمریکا در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری دو ماه آتی به اوج خود خواهد رسید و اثرات آن بر یکایک کشورهای دنیا قابل لمس خواهد بود.

در بازار کامودیتی، انتظار رشد تنش تجاری چین و آمریکا خبر خوبی برای حوزه کامودیتی نخواهد بود و می تواند مشابه سالهای اخیر، باعث افت قیمت ها در این بازار شود.

از سوی دیگر، قیمت سهام شرکت ها در بازار استرالیا به دومین روز افزایش رسید و به این ترتیب شاخص اصلی این بورس را با رشد ۰.۸ درصدی همراه کرد. به نظر می رسد دستور واکسن همگانی در استرالیا، چشم انداز اقتصادی این کشور را مثبت کرده است و سرمایه گذاران برای کسب سود بیشتر وارد این بازار شده اند.

ماساهیکو لو، مدیر پرتفوی شرکت سرمایه گذاری آلینسبرنشتاین، در خصوص روند بازارهای جهانی اظهار داشت: آمار و داده هایی که روز جمعه از نرخ بیکاری آمریکا منتشر شد بسیار مثبت بوده است و موجب بازگشت امیدواری به بازارها شده است اما در این میان، موانع بازدارنده ای وجود دارد که موجب منفی شدن بازارها می شود. از آن جمله می توان به روابط تیره و تار چین و آمریکا، نرخ بهره فدرال رزرو، سرنوشت نامعلوم بسته هی محرک مالی و...  اشاره داشت.

کد خبر: ۴۰٬۲۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha