۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
رشد ۱۶۸ درصدی پرداخت تسهیلات کرونایی

رشد ۱۶۸ درصدی پرداخت تسهیلات کرونایی

تسهیلات پرداختی به کسب‌وکارهای آسیب دیده از کرونا در یک ماه گذشته با افزایش ۱۶۸ درصدی به ۳۷۵۴ میلیارد تومان رسید.

به گزارش بازار به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، بیست‌ و پنجمین جلسه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، با حضور نهاوندیان، رئیس کارگروه، و تعدادی از نمایندگان وزارتخانه‌ها و سازمان ها و اعضای کارگروه تشکیل شد.

محمد نهاوندیان در این جلسه بر تسریع پرداخت تسهیلات از سوی شبکه بانکی تاکید کرد و گفت: شبکه بانکی کشور باید سعه صدر و با احساس مسئولیت ملی نسبت به پرداخت تسهیلات به کسب و کارها اقدام کند.

در این جلسه همچنین گزارشی از روند پرداخت تسهیلات کرونایی اعلام شد.

براساس این گزارش، تسهیلات پرداختی به کسب‌وکارهای آسیب دیده از کرونا در یک ماه گذشته با افزایش ۱۶۸ درصدی به ۳۷۵۴ میلیارد تومان رسید. از مجموع این رقم، ۲۷۹۱ میلیارد تومان به رسته‌های ۱۴ گانه و ۹۶۳ میلیارد تومان به شرکت‌های بزرگ حمل‌ و نقل پرداخت شده است.

تا تاریخ ۱۶ شهریورماه امسال از مجموع ۸۹۵۶ میلیارد تومان تسهیلات درخواستی از سوی  رسته‌های ۱۴ گانه، ۳۱ درصد پرداخت شده و ۵۶ درصد نیز در دست بررسی شعب بانکی است که قرار است بزودی پرداخت شود. در فاصله زمانی ۲۱ مردادماه تا ۱۶ شهریور امسال، به طور خالص ۵۰۴ میلیارد تومان تسهیلات از ارزش پرونده‌های شعب کم شده است.  

در فاصله ۲۱ مرداد تا ۱۶ شهریور، ۱۵۳۰ میلیارد تومان درخواست تسهیلات یعنی به طور میانگین روزانه ۵۸ میلیارد تومان وارد سامانه کارا شده و ۱۷۴۲ میلیارد تومان یعنی به طور میانگین روزانه ۶۷ میلیارد تومان تسهیلات از شعب بانک خارج شده است. استان‌های مازندران، آذربایجان غربی، ایلام و قم، بهترین عملکرد را در پرداخت تسهیلات در این مدت داشته‌اند.
 

کد خبر: ۴۰٬۱۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha