۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۱
فروش ۳۰ درصد از گوشت مرغ تولیدی آذربایجان غربی به دیگر استان ها
مدیر بخش طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی خبر داد

فروش ۳۰ درصد از گوشت مرغ تولیدی آذربایجان غربی به دیگر استان ها

ارومیه- مدیر بخش طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: سالانه ۳۰ درصد از گوشت مرغ تولیدی مازاد استان به سایر استان های کشور صادر می شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، یحیی خلیلی با اشاره به تولید ۱۰۳ هزار تن گوشت مرغ در استان اظهار کرد: سرانه مصرف گوشت مرغ در کشور ۳۰ تا ۳۱ کیلوگرم و در استان ۲۷ کیلوگرم است که آذربایجان غربی از نظر تولید در این بخش جزو ۱۰ استان پیشتاز کشور است.

وی ادامه داد: علی رغم برخی مشکلات موجود در بخش نهاده های طیور، هنوز کاهش تولید در استان در بخش جوجه یک روزه و مرغ گوشتی گزارش نشده است و پیش بینی ها بیانگر تحقق سهم تولیدی پیش‌بینی شده تا پایان سال است.

 مدیر بخش طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: این استان با داشتن شش واحد کارخانه جوجه کشی با ظرفیت تولیدی بیش از ۹۴ میلیون قطعه جوجه یک روزه گوشتی در سال، ۱۵ واحد کشتارگاه صنعتی طیور به ظرفیت ۳۹ هزار و ۵۰۰ قطعه در هرساعت، ۲۷ واحد کارخانه خوراک دام و طیور به ظرفیت اسمی هزار و ۵۰۰  تن درسال، تعداد ۷۳۶ واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت بیش از ۱۵میلیون و ۷۵۰ هزار قطعه در دوره و همچنین تعداد ۶۹ واحد مرغ مادر گوشتی با ظرفیت بیش از دو میلیون و ۷۰۴ هزار قطعه در دوره جزء استان های مطرح و شاخص در صنعت طیور کشور محسوب می شود.

کد خبر: ۴۰٬۱۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha