۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۶
توزیع ۳۰ تن بذر کلزا در آذربایجان شرقی
مدیرعامل شرکت‌های تعاونی روستائی شهرستان تبریز خبر داد

توزیع ۳۰ تن بذر کلزا در آذربایجان شرقی

تبریز- مدیرعامل شرکت‌های تعاونی روستائی شهرستان تبریز از توزیع ۳۰ تن بذر دانه روغنی کلزا در استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت‌ تعاونی روستائی شهرستان تبریز، علی مصباح افزود: با توجه به اهمیت کشت دانه‌های روغنی و لزوم تامین به موقع نهاده‌های لازم، با هماهنگی مدیریت زراعت سازمان جهادکشاورزی استان، اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی شهرستان تبریز اقدام به تامین ۳۰ تن ارقام مختلف بذر کلزا کرده و برابر سهمیه تخصیصی هر شهرستان در حال توزیع است.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود و افزایش قیمت کودهای فسفاته برابر مصوبه کمیته بذر استان و هماهنگی به عمل آمده اتحادیه تعاونی‌های روستایی تبریز اقدام به تامین ۵۰۰ لیتر کود زیستی بارور (فسفاته) برای بذر مال کردن بذور کلزا در مرحله اول کرده است و کود زیستی فلاویت هم به مقدار مورد نیاز خریداری و به همراه بذور تحویل کارگزاری‌های توزیع شده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی تبریز هم گفت: برنامه ریزی لازم برای آغاز کشت کلزا در این شهرستان انجام شده و طبق برنامه ریزی‌ها، رهاسازی و باز کردن سردهنه آب کانال‌ها انجام گرفته است.

افشانی اضافه کرد: کلزا، گیاه بسیار حساسی است و باید در ۱۵ شهریورماه کشت و آبیاری شود و گرنه تاخیر یک روزه نیز تاثیر منفی در کشت این محصول خواهد گذاشت .

وی گفت: امسال در تولید کلزا با مشکل بادزدگی و کمبود آب مواجه بودیم که باعث شد تولید این محصول در تبریز که رتبه اول سطح زیر کشت استان را دارد، کاهش یابد و ۳۰ درصد نیاز تامین شود.

کد خبر: ۴۰٬۱۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha