۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۵
ضرورت به کارگیری استارتاپ‌ها برای حل مسائل اجتماعی
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد

ضرورت به کارگیری استارتاپ‌ها برای حل مسائل اجتماعی

شریعتمداری، وزیر تعاون در نشستی چهار ساعته با مدیران و پژوهشگران موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی بر ضرورت به کارگیری استارتاپ‌ها برای حل مسائل اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برای اولین بار نشست گفت و شنود چهار ساعته مدیران و پژوهشگران موسسه عالی پژوهش با محمدشریعتمداری وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی برگزار و نتایج بیش از ۳۰ تحقیق در حوزه رفاه و تامین اجتماعی بررسی شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از استماع نتایج ارائه شده توسط محققان و پژوهشگران موسسه عالی پژوهش گفت: موسسه عالی همچون گذشته، باید آن دسته از مطالعات کاربردی را که مسئله مهم و روز وزارتخانه و سازمان تامین اجتماعی است، اجرا نماید و سپس حاصل این پژوهش مورد نیاز در فرآیند سیاستگذاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: مردم اکنون نیاز دارند که به چالشها، نیازها و سوال هایشان پاسخ داده شود و بدون تردید با وجود پژوهشگران به ویژه جوانان، بن‌بستی برای پاسخگویی وجود ندارد و با تلاش و تمرکز بیشتر می‌توان مشکلات مردم را چاره کرد.

شریعتمداری گفت: انتظار داریم همان گونه که تاکنون موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی به مسائل روز جامعه نگاه کرده از این به بعد نیز، مسائل معطوف به مشکلات جامعه را واکاوی کند.

وزیرتعاون، کارورفاه اجتماعی با تاکید بر لزوم توجه به فعالیت استارت اپ‌ها گفت: تابه امروز مجموعه استارت آپ‌ها بیشتر در حوزه‌های فنی و سایر علوم، فعالیت خوبی از خود بروز داده که باید در مسائل اجتماعی حضورشان پررنگ‌تر شود؛ که البته در این خصوص به تازگی در صندوق بازنشستگی کشوری تولیداتی انجام و از این استارتاپ‌ها دعوت به عمل آمده تا از فکر خلاق‌گونه آن‌ها استفاده شود، بنابراین انتظار می‌رود این نگاه در موسسه نیز به شکلی به کار گرفته شود که استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانشگاهی بتوانند قدم‌های متفاوتی را بردارند.

شریعتمداری برخی اولویت‌های پژوهشی در وزارت رفاه را برشمرد و گفت: موضوعاتی مانند تامین امنیت شغلی کارگران و صیانت از حقوق آنها، بیمه بیکاری، وضعیت صندوق‌ها و پایداری آنها، یافتن راهی برای حل مشکلات اساسی در سازمان تامین اجتماعی (ایجاد گفتمان غالب و اصلاحات ساختاری)، تامین امنیت شغلی خبرنگاران و هنرمندان، بررسی وضعیت مشاغل سخت و زیان آور و نظام چندلایه رفاه، از جمله مسائلی است که باید به آن پرداخته شود.

وی خطاب به پژوهشگران حاضر در جلسه گفت: آنچه باعث بصیرت در مسیر می‌شود علم و دانش، پژوهش و تحقیق است و موسسه عالی پژوهش می‌تواند در این مسیر کمک‌کننده باشد.

کد خبر: ۴۰٬۱۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha