۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
۲۶۵۰۰ نفر در شرکت‌های تعاونی‌ ایلام فعالیت می کنند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام:

۲۶۵۰۰ نفر در شرکت‌های تعاونی‌ ایلام فعالیت می کنند

ایلام- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: در حال حاضر ۲۶ هزار و ۵۰۰ نفر در شرکت‌های تعاونی‌ ایلام فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار بازار، شکرالله شیرخانی عصر دوشنبه در پانزدهمین دوره معرفی تعاونی‌های برتر استان ایلام همزمان با پنجمین روز از هفته تعاون، با حضور رست مزاد سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام در محل سالن جلسات شهید رجایی استانداری ایلام افزود: اکنون سه هزار و ۲۹۵ شرکت و اتحادیه تعاونی در ۱۴ رشته در استان فعالیت می کنند که حدود یک هزار تعاونی نیمه فعال و راکد است.

وی افزود: بخش کشاورزی با یک هزار و ۹۹ تعاونی۳۳ درصد، بخش خدمات با ۹۰۷ تعاونی ۲۷ درصد، بخش صنعت با ۵۹۹ تعاونی ۱۸ درصد کل تعاونی ها را تشکیل می دهند که به ترتیب دارای فراوانی اول تا سوم  هستند و بخش معدن نیز با هشت تعاونی دارای کمترین فراوانی از مجموع شرکت های تعاونی ثبت شده می باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام یادآور شد: از ابتدای فعالیت بخش تعاون در استان تاکنون  دو هزار و ۷۵ طرح تعاونی از تسهیلات اعتباری بخش تعاونی استفاده کرده اند که این طرح ها با اخذ بیش از دو هزار و ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات توانسته اند ۱۵ هزار و ۶۹۲ فرصت شغلی ایجاد کنند.

شیرخانی اضافه کرد: در سال جاری ۴۵ میلیارد ریال تسهیلات برای تعاونی ها مصوب شده که برای ۵۰۰ نفر شغل ایجاد می کند و از محل تسهیلات اشتغال روستایی ۲۱۴ طرح تعاونی با اعتبار دو میلیارد و ۴۴ میلیون تومان و از محل تسهیلات اشتغال فراگیر ۴۰ تعاونی به مبلغ پنج میلیارد تومان دریافت کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام تاکید کرد: اکنون به دنبال جذب تسهیلات ارزان قیمت برای حمایت از تعاونی های استان هستیم تا فرصت های شغلی بیشتری ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه جشنواره تعاونی های برتر همه ساله با هدف شناسایی و معرفی الگوهای برتر بخش تعاون و به منظور فراهم شدن زمینه‌های گسترش و ارتقای روحیه تعاون در بخش‌های مختلف اقتصادی برگزار می شود، گفت: امسال نیز این جشنواره برگزار و از تعاونی برتر و شایسته تقدیر، تجلیل می شود.

در پایان این نشست از هشت تعاونی برتر استان با اهدای لوح و تقدیر نامه تجلیل شد.

کد خبر: ۴۰٬۱۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha