۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲
ماسک بیشترین ایمنی در جلوگیری از کرونا را دارد
بر اساس اعلام نتیجه یک نظرسنجی؛

ماسک بیشترین ایمنی در جلوگیری از کرونا را دارد

کارشناسان معتقدند؛ با توجه به اینکه این روزها  و در شرایط کرونایی بیشتر افراد بر رعایت پروتکلهای بهداشتی تاکید دارند بنابراین ضروری است تا برای  خرید از فروشگاه‌ها و  کوتاه کردن زنجیره بیماری، خریداران و فروشندگان  بیش از پیش به  این موضوع توجه کنند.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: سایت «مارکتینگ تریبون» در گزارشی نوشت: تحقیقات اخیر در مورد عادتهای خرید در شرایط کرونایی در فرانسه، انگلستان، چین و ایالات متحده نشان می دهد بسیاری از مصرف کنندگان هم زمان کمتری را خرج می کنند و هم پول کمتری را صرف خریدهای حضوری می کنند. ۸۰  درصد از مصرف کنندگان معتقدند که اقدامات ایمنی و بهداشتی صورت گرفته، می تواند دوباره آنها را به فروشگاه برگرداند.

تغییر روش خریداران
اسکات مور، مدیر ارشد بازاریابی مود مدیا، گفت: از زمانی که مشاغل و خرده فروشان با ملاحظات بهداشتی درهای فروشگاه  خود را باز کرده اند، رفتار مصرف کنندگان در فروشگاه ها به طور چشمگیری تغییر کرده است. یک روند قوی که ما متوجه آن شده ایم، افزایش خریدارانی است که هرچه سریعتر وارد یک فروشگاه می شوند و می خواهند از آنجا خارج می شوند.
مود مدیا، یکی از بازیگران اصلی در زمینه راه حل های جهانی رسانه ای برای بهبود تجربه مشتری، در هفته های اخیر تحقیقاتی را در مورد احساس مصرف کنندگان از بازگشت به فروشگاه ها از زمان شیوع بیماری همه گیر انجام داده است. ۸۱۲۰ پاسخ دهنده در چهار بازار مهم (انگلستان، فرانسه، ایالات متحده و چین) در یک نظرسنجی آنلاین گسترده که توسط شرکت تحقیقات بازار Censuswide انجام شد، شرکت کردند.

ماسک بیشترین احساس ایمنی را ایجاد می کند
تمایل به ترک هرچه سریعتر فروشگاه به طور عمده با این واقعیت توضیح داده شد که تقریبا نیمی از مصرف کنندگان در سراسر جهان فکر می کنند که می توانند با این اقدام به کوتاه کردن زنجیره کمک کنند. در عین حال که اقدامات بهداشتی می تواند این احساس اضطراب را کاهش دهد. به عنوان مثال، ۸۰ درصد از خریداران اظهار می کنند که با رعایت دقیق بهداشت، این اطمینان حاصل می شود. همچنین الزام بر استفاده ماسک توسط افراد، مهمترین معیار برای پاسخ دهندگان برای ایجاد این احساس ایمنی است.

براساس نظر سنجی Shopper Sentiments-  گزارش جهانی نظر سنجی مود مدیا سپتامبر ۲۰۲۰ تأیید می کند که مقدار هزینه صرف شده عمدتا مربوط به زمان کمتر حضور در فروشگاه است ، البته تجربه های حسی برای مشتریان بسیار مهم است. برای ۴۷ درصد از پاسخ دهندگان، مهمترین دلیل انتخاب فروشگاه ها به جای فروشگاه آنلاین، توانایی لمس، احساس و امتحان محصول است. علاوه بر این، ۴۶.۶ درصد از آنها بلافاصله از خرید  خانه لذت می برند و ۳۶ درصد از آنها برای  یافتن  اجناس جدید، خرید از فروشگاه  را ترجیح می دهند.

مکان زندگی و سن؛ عوامل تاثیر گذار در خرید
جایی که ما زندگی می کنیم و سن ما نیز بر رفتار خرید ما در این شرایط  تأثیر می گذارد. در انگلستان و در ایالات متحده  به ترتیب ۳۰ و ۲۸ درصد از مصرف کنندگان   از حضور فیزیکی  صرفنطر می کنند. اما در چین، ۲۶ درصد از مصرف کنندگان چینی در زمان کمتری پول بیشتری خرج می کنند و ۲۹ درصد از مردم فرانسه بودجه و زمان را بدون تغییر صرف می کنند. وقتی نوبت به خرید  از فروشگاه های کالاهای غیر ضرور می رسد،  مردم چین (۸۱ درصد) و فرانسه (۷۷ درصد) بسیار راحت تر از انگلیسی ها (۵۰ درصد) و آمریکایی ها (۶۰ درصد) هستند.

از طرفی نقشی که سن ما  در خرید بازی می کند: ۷۷ درصد از افراد ۱۶-۲۴ ساله در فروشگاه احساس اطمینان بیشتری می کنند، در حالی که افراد بالای ۵۵ سال کمترین اطمینان نارند. از طرفی در طی این همه گیری، مصرف کنندگان به صو رت  آگاهانه فروشگاه های خاصی را انتخاب می کنند. ۴۵ درصد مردم در جهان بیشترین اعتماد را به سوپرمارکت ها دارند و پس از آن فروشگاه های محلی (۲۹ درصد)، فروشگاه های بزرگ (۲۹ درصد) و فروشگاه های فناوری و الکترونیک (۲۷ درصد) قرار دارند.

اسکات مور معتقد است مصرف کنندگان امنیت و آسایش می خواهند، چراکه نتایج تحقیقات گویای این مسئله است.  از این رو اقدامات انجام شده  برای اطمینان از یک محیط سالم به خریداران باید اطلاع داد. این کار می تواند درفضای مجازی انجام شود. بعلاوه، یک تجربه ورود و خروج مناسب و کارآمدتر فراهم شود. چراکه بیش از هر زمان دیگر، مصرف کنندگان می خواهند آنچه را که نیاز دارند به سرعت پیدا کنند و سریع و با اطمینان هزینه را پرداخت کنند. از طرفی چنین تلاش هایی می تواند به ایجاد اطمینان بیشتر بینجامد.

کد خبر: ۴۰٬۱۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha