۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
فریب تبلیغات فروش «سیم کارت شاد» را نخورید
رئیس پلیس پیشگیری:

فریب تبلیغات فروش «سیم کارت شاد» را نخورید

سردار ظهیری، رئیس پلیس پیشگیری به شهروندان هشدار داد: فریب تبلیغات فروش سیم کارت شاد را نخورند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار کیوان ظهیری اظهار داشت: کلاهبرداران این بار به سراغ دانش آموزان و والدین آن‌ها آمدند و با ارائه طرحی به اسم «سیم کارت شاد» سعی دارند تا از این گروه از افراد کلاهبرداری کنند.

وی افزود: کلاهبرداران با حضور در جلوی مدارس یا ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و همچنین فعالیت در فضای مجازی سعی دارند به اهداف شوم خود دست پیدا کنید.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه این افراد به دو روش کلاهبرداری می‌کنند، گفت: در روش اول، کلاهبرداران از افراد می‌خواهند که اطلاعات محرمانه خود را برای آن‌ها ارسال کنند و با این روش سعی در جمع آوری اطلاعات آن‌ها دارند.

سردار ظهیری خاطرنشان کرد: در روش دوم، مجرمان با ارسال پیوندها یا لینک‌هایی در فضای مجازی و درخواست اطلاعات کارت افراد برای تشخیص هویت، حساب بانکی مال باختگان را خالی می‌کنند.

وی به شهروندان هشدار داد: فریب تبلیغات فروش سیم کارت شاد را نخورند، زیرا اگر قرار باشد سیم کارت دانش آموزی و خدمات رایگانی برای این گروه از جامعه ارائه داده شود از طریق پرتال رسمی اپراتورها و یا وزارت خانه‌های مربوطه اعلام می‌شود و مردم به این پیام‌ها و لینک‌ها اعتمادی نکنند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در پایان گفت: پلیس به دنبال شناسایی افراد سودجوست و با هرکسی که به هر طریقی این افراد را در رسیدن به اهداف شومشان کمک کند، برخورد خواهد کرد.

کد خبر: ۴۰٬۱۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha