۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
سد قدرونی راور آبگیری شد/افتتاح ۶ پروژه بزرگ در حوزه برق کرمان
با حضور وزیر نیرو؛

سد قدرونی راور آبگیری شد/افتتاح ۶ پروژه بزرگ در حوزه برق کرمان

کرمان- امروز همزمان با حضور وزیر نیرو در استان کرمان، سد قدرونی راور با حجم مخزن ۴۴ میلیون مترمکعب با اعتباری بالغ بر ۹۷۰ میلیارد ریال آبگیری شد.

به گزارش خبرنگار بازار، معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای استان کرمان بعدازظهر امروز در مراسم آغاز عملیات آبگیری این سد با اشاره به آغاز مطالعات احداث سد قدرونی راور از سال ۷۴ اظهار داشت: عملیات اجرایی این سد از سال ۸۷ آغاز شد.

محسن امیری با اشاره به مشخصات فنی این سد عنوان کرد: سد قدروی راور که برای احداث آن ۹۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است، دارای ارتفاع ۴۱ متر از بستر است و طول تاج آن به ۱۹۵ متر می رسد.

وی یادآور شد: این سد ظرفیت پوشش ۴۴۱ کیلومتر اطراف خود را دارد و به منظور تامین آب شرب شهرستان راور احداث شده است.

امیری عنوان کرد: در صورتی که بارندگی‌ها، آورد رودخانه را افزایش دهند، امکان تامین آب شهر زرند نیز وجود دارد که البته این مسئله در صورت وجود شرایط مناسب باید مورد مطالعه قرار گیرد.

امروز همچنین شش پروژه بزرگ انتقال برق و فوق توزیع استان کرمان نیز با حضور وزیر نیرو افتتاح شد.

این پروژه ها با اعتباری بالغ بر ۴ هزار و ۷۵ میلیارد ریال از طریق ویدئو کنفرانس و در قالب پویش هر هفته «الف_ب_ایران» افتتاح و بهره برداری شد.

این پروژه ها شامل پست ۱۳۲/۴۰۰ کیلوولت جیرفت، فاز اول پست ۲۳۰/۴۰۰ کیلوولت نیروگاه شوباد کهنوج، خط انتقال ۴۰۰ کیلوولت کهنوج به جیرفت به طول ۸۹ کیلومتر مدار، خط ۱۳۲ کیلوولت اسماعیلی به فاریاب به طول ۵۷ کیلومتر مدار، یک دستگاه فیدر ۴۰۰ کیلوولت خط در نیروگاه کرمان و طرح افزایش ظرفیت پست ۱۳۲ کیلوولت محمدآباد بم هستند.

وزیر نیرو در ادامه سفر خود به استان کرمان در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی این استان شرکت خواهد کرد.

کد خبر: ۴۰٬۰۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha