۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
ادامه عملیات راه آهن ایلام نیازمند اعتبار است
استاندار ایلام:

ادامه عملیات راه آهن ایلام نیازمند اعتبار است

ایلام- استاندار ایلام با اشاره به اینکه ادامه عملیات راه آهن استان ایلام نیازمند اعتبار است، گفت: این پروژه برای توسعه زیر ساخت های استان بسیار مهم است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی در دیدار با نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گزارشی از وضعیت طرح ها و پروژه های استان ارائه داد و خواستار توجه بیشتر سازمان در اجرا و تکمیل این پروژه ها شد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت اجرای طرح های آب و خاک و کشاورزی در سال جهش تولید و قول مساعد رئیس جمهور در خصوص تامین اعتبار لازم برای تکمیل سامانه گرمسیری خواستار اقدام لازم از جانب سازمان برنامه و بودجه کشور شد و بیان کرد: استان ایلام در حوزه آب و خاک و کشاورزی طرح ها و پروژه های مهمی را شروع کرده و در دست اقدام دارد که از آن جمله می توان به طرح احیا اراضی کشاورزی و سامانه گرمسیری اشاره داشت که در طرح احیا تعهدات وزارت نیرو به اتمام رسیده است اما برای باقیمانده تعهدات در حوزه جهاد کشاورزی نیازمند تخصیص اعتبارات لازم هستیم.

وی ادامه داد: در طرح سامانه گرمسیری که با حمایت مقام معظم رهبری انجام شد از مجموع ۳۰ هزار هکتار، با افتتاح یک هزار و ۵۰۰ هکتار آن توسط رئیس جمهور به صورت ویدئوکنفراس تاکنون حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ هکتار این طرح در استان افتتاح شده است.

سلیمانی دشتکی در ادامه خواستار توجه ویژه سازمان‌ برنامه و بودجه کشور برای تکمیل پروژه های استان در یک سال پایانی دولت شد و گفت: در این راستا علاوه به طرح های حوزه راه در مسیرهای اربعین، پروژه مهم اتصال استان به شبکه ریلی کشور که اخیر عملیات اجرایی آن توسط رئیس جمهور آغاز شده بود برای ادامه کار نیازمند تخصیص اعتبارات لازم است.

وی در پایان از نوبخت برای سفر به ایلام دعوت کرد و گفت: یکی دیگر از مشکلات استان پرداخت بدهی پیمانکاران است که به رغم پرداخت تعدادی از آنها باز قسمت عمده‌ای از این مطالبات به ویژه در حوزه راه (در مسیرهای اربعین) و تونل کبیرکوه باقی مانده است و در این زمینه نیازمند کمک و مساعدت ویژه دولت هستیم.

گفتنی است که در این دیدار نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در راستای موارد مطرح شده توسط استاندار ایلام قول مساعدت و پیگیری لازم را داد.

کد خبر: ۴۰٬۰۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha