۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
 یک هزار و ۵۴۱ روستا در کرمانشاه از نعمت گاز برخوردار هستند
استاندار کرمانشاه:

یک هزار و ۵۴۱ روستا در کرمانشاه از نعمت گاز برخوردار هستند

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه با اشاره توسعه گازرسانی در روستاهای استان، گفت: در حال حاضر یک هزار و ۵۴۱ روستا در استان کرمانشاه از نعمت گاز برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار بازار، هوشنگ بازوند ظهر دوشنبه در مراسم بهره برداری از پروژه گازرسانی به شهر مرزی نودشه در استان کرمانشاه اظهار کرد: گاز رسانی به مناطق روستایی استان در دولت‌های یازدهم و دوازدهم ۷۰۰ درصد رشد داشته به طوری که در ابتدای دولت یازدهم ۲۰۹ روستا در استان کرمانشاه از نعمت گاز طبیعی برخوردار بودند که این تعداد هم اکنون به یک هزار و ۵۴۱ روستا افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: پروژه گازرسانی به شهر مرزی نودشه نیز امروز با حضور وزیر نفت به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسیده است.

بازوند بیان کرد: با اجرای این پروژه با اعتبار ۷۱۰ میلیارد ریال، یک هزار و ۲۲۹ خانوار شهری نودشه و ۳ هزار و ۶۲ خانواده روستایی از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده اند.

وی با اشاره به اینکه  ۱۰ روستای دیگر در نوار مرزی از نعمت گاز طبیعی از نعمت گاز برخوردار می شوند، گفت: گازرسانی به سه شهر ریجاب، ازگله و نوسود در استان باقی مانده است که تا پایان سال پروژه گازرسانی به نوسود به پایان می‌رسد و دو شهر دیگر تا نیمه اول سال ۱۴۰۰ از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

در حال حاضر ۹۹ درصد جمعیت شهری استان کرمانشاه در قالب ۲۸ شهر و ۷۵ درصد جمعیت روستایی در قالب یک هزار و ۴۷۰ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

کد خبر: ۴۰٬۰۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha