۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
۵۴ درصد ماشین آلات کشاورزی در قزوین پلاک گذاری شده‌ است
رئیس جهادکشاورزی قزوین:

۵۴ درصد ماشین آلات کشاورزی در قزوین پلاک گذاری شده‌ است

قزوین- رئیس جهاد کشاورزی قزوین گفت: تاکنون ۵۴ درصد از مجموع ۱۰ هزار و ۷۳۴ دستگاه ادوات و ماشین آلات کشاورزی در قزوین پلاک گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، فاطمه خمسه پیش از ظهر دوشنبه در جلسه کمیته فنی مکانیزاسیون کشاورزی استان قزوین که در اداره کل جهاد کشاورزی استان قزوین با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: پلاک گذاری ماشین آلات و ادوات کشاورزی در استان قزوین از سال ۹۱ آغاز شده است و تاکنون موفق به پلاک گذاری نزدیک به نیمی از این ماشین آلات در قزوین بوده ایم.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۴ هزار و ۴۸۹ دستگاه انواع ماشین آلات کشاورزی در استان قزوین در صف دریافت پلاک هستند که از سوی پلیس راهور برای این ماشین آلات پلاک صادر خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از سال ۹۱تا کنون نزدیک به ۵ هزار و ۸۹۴ دستگاه انواع ادوات و ماشین آلات کشاورزی موفق به دریافت پلاک شدند که نظارت و مدیریت درست بر این ماشین آلات را تسهیل کرده است.

خمسه افزود: همچنین بخشودگی جرائم دیرکرد بیمه در طرح پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی به عنوان یک سیاست تشویقی برای هدایت مالکین این ماشین آلات به پلاک گذاری در نظر گرفته شده است که شهریور ماه آخرین مهلت استفاده از این طرح بخشودگی است.

وی افزود: در حال حاضر با نگاه جدی استان به سمت مکانیزاسیون کشاورزی و استفاده از روش های تولید کشت، داشت و برداشت محصول تجهیز به ماشین آلات و ادوات کشاورزی بسیار ضروری است و از این رو از محل اعتبارات ملی ۶۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات به استان اختصاص یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: از این میزان اعتبار تاکنون ۲۲۵ متقاضی به بانک های عامل استان معرفی و موفق به دریافت ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات شدند.

خمسه ادامه داد: همچنین ۲۱۵ متقاضی دیگر نیز به بانک های عامل استان معرفی شده و در انتظار دریافت تسهیلات هستند.

کد خبر: ۴۰٬۰۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha