۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
اختصاص ۴ میلیارد ریال اعتبار برای تأمین زیرساخت‌های گردشگری محوطه ریوی
مدیرکل میراث فرهنگی خراسان شمالی خبر داد

اختصاص ۴ میلیارد ریال اعتبار برای تأمین زیرساخت‌های گردشگری محوطه ریوی

بجنورد- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: عملیات اجرایی تأمین زیرساخت‌های گردشگری برای محوطه تاریخی ریوی در شهرستان مانه و سملقان با اعتبار چهار میلیارد ریال آغاز شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه اظهار داشت: این زیرساخت‌ها شامل آسفالت راه دسترسی و... است که قرارداد آن به پیمانکار ابلاغ و عملیات اجرایی آغاز شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت علمی و گردشگری این محوطه در رشد صنعت توریسم منطقه، طرح ایجاد سایت موزه گردشگری در محوطه تاریخی ریوی تهیه و مورد تصویب کارگروه گردشگری و شورای فنی استان قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی افزود: نزدیکی این محوطه تاریخی به شهر آشخانه و جاده ارتباطی گرگان به مشهد فرصت مناسبی را برای ایجاد سایت موزه گردشگری و رشد صنعت توریسم در دشت سملقان فراهم کرده است.

محوطه تاریخی ریوی در سه کیلومتری غرب شهر آشخانه و یک کیلومتری غرب روستای نجف از توابع شهرستان مانه و سملقان قرار دارد، بر اساس پژوهش‌های باستان‌شناسی این محوطه یک استقرار گاه کهن در دشت سملقان بوده که از حدود ۳ هزار و ۵۰۰ سال قبل تاکنون مورد توجه جوامع بشری بوده است.

کد خبر: ۴۰٬۰۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha