۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
تولید بوتان در پالایشگاه دهم پارس جنوبی ۷۰ درصد افزایش می‌یابد
با تکمیل واحدها و تغییرات فرآیندی؛

تولید بوتان در پالایشگاه دهم پارس جنوبی ۷۰ درصد افزایش می‌یابد

بوشهر - نعمتی، رئیس بهره برداری پالایشگاه دهم پارس جنوبی گفت: تا پایان سال جاری تولید بوتان در پالایشگاه دهم پارس جنوبی ۷۰ درصد افزایش می‌یابد.

محمد نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: تاسیسات دریایی پالایشگاه دهم پارس جنوبی(فاز ۱۹) در فاصله ۱۱۰ کیلومتری از ساحل کنگان قرار دارد که گاز را با دو خط لوله به خشکی به پالایشگاه منتقل می‌کند.

رئیس بهره برداری پالایشگاه دهم پارس جنوبی اضافه کرد: فاز ١٩ پارس جنوبی دارای چهار سکوی دریای است که در مجموع ۲۱ حلقه چاه دارد.

وی از افزایش تولید این پالایشگاه با تکمیل واحدها و ایجاد تغییرات فرآیندی خبر داد و اضافه کرد: میزان افزایش تولید روزانه پروپان در این پالایشگاه ۷۰ درصد خواهد بود و تولید بوتان نیز ۳۵ درصد افزایش یافته است.

نعمتی با اشاره به بهره‌برداری از توربواکسپندرهای فاز دوم، ردیف‌های گازی سوم و چهارم تا پائیز امسال، افزود: با این اقدامات تولید روزانه بوتان به هزار تن در روز و تولید پروپان به هزار و ۷۰۰ تن در روز می‌رسد.

رئیس بهره برداری پالایشگاه دهم پارس جنوبی با اشاره به استفاده از ظرفیت و توان متخصصان داخلی در این روند توسعه، گفت: با این اقدامات، میزان تولید بوتان ۷۰ درصد و تولید پروپان به میزان ۲۴۰ درصد افزایش خواهد یافت.

کد خبر: ۴۰٬۰۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha