۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
حذف خودروهای پُرتیراژ، قیمت خودرو را افزایش داد
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

حذف خودروهای پُرتیراژ، قیمت خودرو را افزایش داد

فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: متاسفانه ما جایگزین مناسبی برای محصولات حذف شده –پژو و پراید– نداریم و همین موضوع باعث شده تا قیمت‌های خودرو افزایش پیدا کنند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، رحمت‌الله فیروزی گفت: متاسفانه در حال حاضر در حوزه اقلام مورد نیاز مردم با آشفتگی مواجه هستیم.

وی با اشاره به این که همواره برخی از اتفاقات بد حوزه اقتصاد می‌توانند ریشه عمدی داشته باشند، عنوان کرد: همیشه افرادی هستند که به خاطر منافع شخصی خودشان بر خلاف نفع مردم در حوزه اقتصاد گام برمی‌دارند و خلاف جهت حرکت می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به نرخ خودرو در کشور، توضیح داد: شورای رقابت تصمیم گرفت که هر سه ماه یک بار خودروسازان با نظر این شورا نرخ اعلامی خود را تغییر دهند.

وی ادامه داد: از این تصمیمِ شورای رقابتی احساس می‌شود که بازار کشور ثبات ندارد، در حالی که شورای رقابت باید تلاش کند تا قیمت‌ها در کشور کاهش پیدا کنند.

رحمت‌الله فیروزی با بیان این که برخی از محصولات پُر تیراژ از بازار خودرو حذف شده‌اند، اظهار داشت: متاسفانه ما جایگزین مناسبی برای محصولات حذف شده -–پژو و پراید -–نداریم و همین موضوع باعث شده تا قیمت‌ها افزایش پیدا کنند.

وی افزود: قیمت‌گذاری خودروهای جدید، جو روانی افزایشی را در بازار خود به راه انداخته است.

این نماینده مجلس با اشاره به این که وزارت صمت مدتی‌ست که وزیر ندارد، تصریح کرد: مجلس در حال حاضر نمی‌تواند وزارت‌ صمت را استیضاح کند.

وی ادامه داد: متاسفانه در کشور وقتی که موضوع نظارت پیش می‌آید، همه نگاه‌ها به مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه معطوف می‌شوند، در حالی که قوه مجریه دستگاه‌های نظارتی متعددی را در زیر مجموعه خودش دارد.

رحمت‌الله فیروزی تاکید داشت: سازمان امور مالیاتی با اخذ مالیات از کسانی در حوزه‌های مختلف سودهای سرشاری را کسب می‌کنند، می‌تواند تعدیل‌کننده‌ بازار باشد.

وی افزود: از زمانی که خودرو در ایران به کالایی سرمایه‌ای مبدل شده است، مشکلات متعددی در کشور ایجاد شده‌اند.

کد خبر: ۴۰٬۰۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha