۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
خراسان شمالی ظرفیت تبدیل به قطب تولید کاغذ کربنات کلسیم را دارد
رئیس سازمان صمت خراسان شمالی:

خراسان شمالی ظرفیت تبدیل به قطب تولید کاغذ کربنات کلسیم را دارد

بجنورد- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با توجه به وضعیت مطلوب معادن، این مهم را می‌طلبد که ظرفیت‌های تولید و سرمایه‌گذاری موردتوجه قرارگرفته و استان این ظرفیت را دارد که به قطب تولید کاغذ کربنات کلسیم در کشور تبدیل شود.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت،معدن و تجارت خراسان شمالی، رضا فیروزه اظهار داشت: مشخصاً با توجه به وضعیت اختصاص ارز دولتی جهت واردات این کالا، تولید و صنعت فوق توجیه اقتصادی دارد و بایستی صنعت چاپ را به این سمت‌وسوی هدایت کرد که نقش مهمی در اقتصاد مقاومتی، رونق و جهش تولید در این زمینه را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به وضعیت صنعت چاپ و تولید و ظرفیت‌های موجود افزود:عرصه وسیعی از معادن شناسایی‌شده در استان از کربنات کلسیم است و حدود ۶۹۸ میلیون تن معادن سنگ آهنگ در استان خراسان شمالی تاکنون شناسایی‌شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با اشاره به راه‌اندازی کارخانه کاغذسازی خرم فاروج نیز گفت: با صدور مجوزات و پیگیری‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت در خصوص راه‌اندازی این کارخانه در شهرستان فاروج با ظرفیت تولید ۸۸ هزار تن انواع محصولات ساخته‌شده از گرانول ترکیبی بر پایه پلیمر و پودر کربنات کلسیم و۳۰ هزار تن تولید کاغذ در مرحله اجرا قرارگرفته است و تاکنون نصب سوله‌های آن انجام و در مرحله انتقال تجهیزات و ماشین‌آلات مربوطه از خارج کشور است.

فیروزه ادامه داد: همچنین اخیراً مجوز تولید یک واحد پنج هزار تنی در این صنعت در بجنورد صادرشده که در مراحل پیگیری و اجرا است.

کد خبر: ۴۰٬۰۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha