۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
پارس جنوبی باعث شد بزرگترین صادرکننده فرآورده نفتی شویم
وزیر نفت:

پارس جنوبی باعث شد بزرگترین صادرکننده فرآورده نفتی شویم

زنگنه، وزیر نفت گفت: تولید گاز در پارس جنوبی از روزانه ۲۸۰ میلیون مترمکعب در سال ۹۲ به ۷۰۰ میلیون مترمکعب رسیده و باعث شده تا بزرگترین صادرکننده فرآورده نفتی شویم.

به گزارش بازار به نقل از صدا وسیما، بیژن زنگنه، در آیین بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های گازرسانی در استان کرمانشاه افزود: صادرات گاز به مدد افزایش تولید گاز در پارس جنوبی در مقایسه با سال ۹۲ دو برابر شده است و توانستیم رکورد ۷۹میلیون مترمکعب در روز را ثبت کنیم.

وی با بیان اینکه امسال پویش سبز گازرسانی را جلو می‌بریم و تا کنون ۲۲ هزار میلیارد تومان در این زمینه هزینه شده، گفت: تولید پارس جنوبی از ۲۸۰ میلیون به ۷۰۰ میلیون متر مکعب در روز رسیده است.

زنگنه اضافه کرد: ۲.۶ میلیون بشکه پالایشگاه باید ساخته می‌شد تا سوخت مورد نیاز کشور که امروز از محل گاز تامین می‌شود را تولید می‌کردیم. یعنی باید ۱۰ پالایشگاه ۲۶۰ هزار بشکه‌ای احداث می‌شد تا سوخت کشور تامین شود.

وی با بیان اینکه می‌گویند پالایشگاه نزدیم و مخالف پالایشگاه سازی هستیم، تاکید کرد: در اینجا ۲.۶ میلیون بشکه پالایشگاه با حفظ محیط زیست ساخته شده است.

وزیر نفت افزود: نسبت به سال۹۲، صادرات سوخت مایع ۴ برابر شده که بدون گازرسانی انجام نمی‌شد.

وی گفت: ۳.۳ میلیارد یورو طرح‌های گازرسانی در هفته‌های گذشته افتتاح شد که به پشتوانه خطوط ششم و نهم سراسری انتقال گاز، استان‌های کرمانشاه و کردستان که یکی از نقاط مشکل شبکه گاز بودند به پایداری مطلوب رسیدند.

به گفته وزیر نفت، آثار زیست محیطی گاز رسانی روستایی سال‌های آینده مشخص می‌شود.

وی به استفاده از بند ق برای گازرسانی اشاره کرد و گفت: تصمیم درستی بود که مجلس و دولت گرفتند و همزمان اشتغال ایجاد شد.

زنگنه تصریح کرد: صادرات گاز در مقایسه با سال ۹۲، دو برابر شد و رکورد ۷۹ میلیون متر مکعب صادرات گاز در روز را گذراندیم و با قدرت ادامه می‌دهیم.

وی ادامه داد: کرمانشاه در حوزه گازرسانی پیشرو نبوده است و این به مشکلات مدیریتی برمی‌گشت. اما امیدواریم گازرسانی به استان کرمانشاه تا پایان امسال به نزدیک ۹۰ درصد برسد.

وزیر نفت گفت: برای رسیدن کرمانشاه به میانگین کشوری در گازرسانی، از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.  

کد خبر: ۴۰٬۰۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha