۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
افزایش ۶۱ درصدی خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
معاون جهادکشاورزی خراسان جنوبی خبر داد:

افزایش ۶۱ درصدی خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی

بیرجند-معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: خرید تضمینی گندم از کشاورزان در استان طی سال جاری نسبت به سال قبل ۶۱ درصد افزایش داشته است.

به گزارش بازار، محمدرضا اکبری صبح دوشنبه در نشست خبری که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: عملیات خرید تضمینی گندم از هفتم خرداد در استان آغاز شد و تا پایان شهریور ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ۱۹ هزار و ۷۷۳ تن محصول گندم مازاد تولیدی کشاورزان استان تا دیروز خریداری و تحویل سیلوها شده است، افزود: ۱۸ مرکز برای تحویل محصول گندم کشاورزان در استان فعالیت دارند.

اکبری بیان داشت: در سال زراعی جاری نیز، ۱۸ هزار و ۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان زیرکشت گندم و ۲۰ هزار و ۴۳۵ هکتار زیرکشت جو رفته که پیش بینی می‌شود  حدود ۱۳۰ هزار تن گندم و جو تولید شود.

وی با بیان اینکه ۹۳ درصد مطالبات گندم‌کاران استان پرداخت شده است، گفت: ۴۵ میلیارد و ۷۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان از بهای گندم کشاورزان تاکنون به حساب آنان واریز شده است.

اکبری افزود: گندم کشاورزان در قالب ۶ هزار و ۳۶۹ محموله تحویل مراکز خرید تضمینی استان شده است.

وی بیان داشت: در این راستا بهای ۴ هزار و ۸۲۹ محموله پرداخت و مطالبات ۷۷۰ محموله دیگر به ارزش ۳ میلیارد و ۵۹۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان نیز بزودی پرداخت می‌شود.

اکبری یادآور شد: در حال حاضر ۱۶ مباشر خرید و دو انبار ملکی متعلق به اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان برای تحویل محصول گندم کشاورزان در استان فعال هستند.

 مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی  خراسان جنوبی نیز از آماده سازی حدود ۳۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان برای کشت گندم و جو در پاییز  امسال خبر داد.

 سیدمجتبی حسینی افزود: با کشت گندم و جو در این سطح از اراضی پیش بینی می شود، ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار تن محصول برداشت شود.

وی بیان داشت: امسال ۲ هزار و ۴۰۰ تن بذر اصلاح شده گندم و جو در استان تأمین شده و متقاضیان برای دریافت بذر اصلاح شده می توانند به مدیریت شعب کشاورزی شهرستان‌ها مراجعه کنند.

حسینی افزود: در حال حاضر کشاورزان به علت قیمت خرید، نیاز آبی کمتر و برداشت زودتر، بیشتر به کشت محصول جو رغبت دارند.

کد خبر: ۴۰٬۰۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha