۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
صادرات استان فارس با مشکل دستورالعمل‌های دولتی مواجه است
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس:

صادرات استان فارس با مشکل دستورالعمل‌های دولتی مواجه است

شیراز- رئیس کمیسوین صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه بخش دولتی به جای کمک به صادرات کشور، مانع تراشی می‌کند، گفت: صادرات استان با مشکلاتی مانند دستورالعمل‌ها و چالش‌های خود ساخته داخلی مواجه است.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، خسرو فروغان در جلسه کمیسیون صادرات، واردات و گمرک این اتاق که با حضور اعضای آن به صورت آنلاین(برخط) برگزار شد، بیان کرد: در چنین شرایطی که کشور در شرایط بحرانی قرار دارد و چرخه اقتصاد کشور به واسطه صادرات انجام می شود بخش دولتی به جای حمایت از صادرات و صادرکنندگان، به ایجاد کننده مانع بر سر راه صادرات تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه بخش دولتی در تصمیم گیری های خود توجهی به بخش خصوصی نمی کند افزود: دولت به جای همکاری با بخش خصوصی، فشارهای داخلی را ۱۰ برابر فشارهای خارجی کرده و شرایط را هر روز بر بخش خصوصی و صادرات کشور تنگ تر می کند درحالی که باید تسهیل کننده باشد.

رئیس کمیسوین صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی فارس اظهار داشت: بخش دولتی با صدور بخشنامه های متعدد ناهماهنگ و نقض کننده قانون هر روز مسیر صادرات را برای صادرکنندگان سخت تر کرده است که موضوع پیچیده بازگشت ارز حاصل از صادرات و تعلیق کارت های بازرگانی صادرکنندگان تیر خلاص به تعطیلی صادرات در کشور است.

فروغان اضافه کرد: طرح موضوع بازگشت ارز حاصل از صادرات ناشی از تصمیمی است که با کمترین اطلاعات از روند صادرات گرفته شده است زیرا عدم در برگیری شرایط صادرکنندگان و صادرات موجب آشفتگی در این زمینه شده است.

وی ادامه داد: عمده مشکلات ارزی ایجاد شده برای صادرکنندگان از جمله معافیت صادراتی بخش کشاورزی و خدمات فنی مهندسی در بازگشت ارز حاصل از صادرات به دلیل نقض مصوبات بخش دولتی است که بخش خصوصی پیش از این بارها هشدارهایی برای بروز مشکلات در حوزه صادرات را اعلام کرده بود.

رئیس کمیسوین صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی فارس ادامه داد: عمده صادرات فارس در بخش کشاورزی و میوه و تره بار بوده است موجب شده امروز صادرکنندگان ما با مشکلات جدی روبرو باشند که اتاق بازرگانی فارس مشکلات ایجاد شده برای صادرکنندگان استان را احصا و همراه با راهکارهای عملیاتی رفع آنها به مسئولان ارائه کرده است.

فروغان با اشاره به برنامه های اتاق بازرگانی فارس برای رفع مشکلات صادرکنندگان استان در خصوص برگشت ارز حاصل از صادرات عنوان داشت: برای رصد این موضوع کمیته ای در اتاق بازرگانی فارس تشکیل شده که در حال جمع آوری و احصا اطلاعات صادرکنندگانی که کارت بازرگانی آن‌ها تعلیق شده و یا دچار مشکلات دیگری شده اند، است تا به صورت دقیق بتوانیم مسایل را پیگیری کنیم.

کد خبر: ۳۹٬۹۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha