۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
از برخی واحدهای تولیدی مالیات ۱۲ درصدی اخذ می شود
رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق اصناف ایران:

از برخی واحدهای تولیدی مالیات ۱۲ درصدی اخذ می شود

معتمد، رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق اصناف ایران اظهار کرد: متاسفانه در مملکت ما کسی برای قشر تولیدکننده اعتباری قائل نیست.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محمدباقر معتمد تولیدکننده و رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق اصناف ایران در رابطه با مسائل حوزه تولید و مالیات گفت: متاسفانه در مملکت ما کسی برای تولیدکننده اعتباری قائل نیست.

رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق اصناف ایران، تولیدکنندگان را پیشران توسعه کشور خواند و گفت: یک بازرگان می تواند ظرف ۴۸ ساعت وام بانکی خود را دریافت کند، اما متاسفانه چنین شرایطی برای تولیدکننده وجود ندارد، به این دلیل که بانک به بازپرداخت اقساط تولیدکننده مطمئن نیست.

معتمد از تفاوت بین گفته ها و عملکرد مسئولان انتقاد کرد و گفت: به دنبال تعطیلی بسیاری از واحدهای اصناف به دلیل شیوع کرونا از بهمن ماه سال گذشته، ما از سازمان امور مالیاتی درخواست تخفیف مالیاتی کردیم و آن ها هم پذیرفتند اما دوباره از برخی واحدهای اصناف مالیات های ۸ درصدی و ۱۲ درصدی اخذ کردند.

وی همچنین با انتقاد از اینکه مالیات ها بر مبنای هزینه های دولت دریافت می شود نه بر مبنای درآمد افزود: ما ۶۰۰ هزار واحد صنفی تولیدکننده داریم که متاسفانه نه تنها توجه خاصی به آن نشد بلکه عملکرد ضریب افزایشی را هم برای آنها اعمال کردند.

رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق اصناف ایران، بخشی‌نگری و تفکر جزیره‌ای مسئولان را مانع رونق تولید دانست و گفت: مثلاً سازمان امور مالیاتی من کاری به تعطیلی واحد تولیدی ندارد و وظیفه اخذ مالیات را انجام می دهد، درصورتیکه نباید اینگونه باشد و تولیدکننده باید در جامعه محترم شمرده شود.

معتمد در بخش دیگر این گفتگو، ارائه مشوق‌های مالیاتی، بیمه‌ای و تسهیلات بانکی را برای تولیدکنندگان اصناف که عموماً خرد و متوسط هم هستند ضروری دانست و گفت: تولیدکنندگان نیز باید آموزش و پژوهش را سرلوحه کار قرار دهند و مهارت خود را با تکنولوژی روز دنیا تجهیز کنند.

این تولیدکننده گفت: اصل نخست و مهم این است که تولید در کشورمان راه اندازی شود و هر زمان که تولید در این ممکت راه افتاد هرچه قدر دوست داشتند از تولیدکنندگان مالیات بگیرند.

کد خبر: ۳۹٬۹۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha