۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۶
عربستان بهای نفت خود را کاهش داد
به علت کاهش تقاضا؛

عربستان بهای نفت خود را کاهش داد

عربستان سعودی قیمت گذاری فروش نفت خود به آسیا و آمریکا را برای محموله‌های ماه اکتبر کاهش داد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، بلومبرگ در مطلبی در پایگاه اینترنتی خود با عنوان  عربستان بهای نفت را کاهش داد نوشت: عربستان سعودی قیمت گذاری فروش نفت خود به آسیا و آمریکا را برای محموله‌های ماه اکتبر کاهش داد که این نشان می‌دهد بزرگ‌ترین صادر کننده نفت خام جهان احتمالا کاهش تقاضا را در بحبوحه تشدید شیوع کرونا پیش بینی می‌کند.

شرکت نفت دولتی آرامکو عربستان سعودی بیش از حد انتظار در حال کاهش قیمت شاخص نفت خام سبک خود برای خریداران آسیایی است و همچنین بهای نفت خود را به شمال غربی اروپا و منطقه مدیترانه نیز کاهش می‌دهد.

شرکت سعودی آرامکو بهای محموله‌های نفت برای فروش در ماه اکتبر را بشکه‌ای یک دلار و ۴۰ سنت پایین آورده که این قیمت ۵۰ سنت زیر شاخص قیمت منطقه‌ای است.

به دنبال شیوع کووید – ۱۹ که دولت‌ها را مجبور به تعطیلی فعالیت‌های اقتصادی کرد و شرکت‌های هواپیمایی نیز ناگزیر به لغو پروازهای خود و کارگران مجبور به ماندن در خانه‌ها شدند؛ تقاضای نفت در سال جاری سقوط کرده است.

عربستان سعودی برای کاهش تولید نفت به روسیه و سایر تولیدکنندگان در ائتلاف اوپک پلاس پیوست و حدود یک دهم عرضه جهانی نفت را از بازار خارج کردند.

قیمت نفت خام از آوریل تاکنون بیش از دو برابر شده و به حدود ۴۵ دلار در هر بشکه رسیده است، اما هنوز هم ۳۰ درصد پایین‌تر از قیمت‌ها از ابتدای سال جاری میلادی است.

کد خبر: ۳۹٬۸۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha