۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۱
دبیر مجمع تشخیص مصلحت، نخبگان را به ارائه ایده در عرصه اقتصاد فراخواند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت، نخبگان را به ارائه ایده در عرصه اقتصاد فراخواند

رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، نخبگان کشور را به ارائه ایده و پیشنهاد برای ایجاد تحول در عرصه‌های مختلف اعم از فرهنگ، اقتصاد، تولید، صنعت و اشتغال دعوت کرد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محسن رضایی پس از نخستین نشست هم اندیشی نخبگان اندیشکده‌ها به منظور مشارکت در تدوین برنامه هفتم توسعه در جمع خبرنگاران، گفت: بسیاری از مشکلات کنونی کشور از قبل پیش بینی و برای رفع آن، سیاست‌های کلی نظام از طریق مشورت نخبگانی با رهبر معظم انقلاب تدوین و نسخه پیچی شده است.

وی افزود: به عنوان نمونه درباره تحریم‌ها و نوسانات اقتصادی، قبل از اعمال تحریم‌ها سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ارائه شد.

رضایی تاکید کرد: اکنون که به گذشته نگاه می‌کنیم می‌بینیم که باید در کل امور کشور حتی در سیاست گذاری‌ها باید تحولات جدی ایجاد شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: اکنون در آستانه تدوین سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه به نظر می‌رسد که نه فقط از کارشناسان درون مجمع، دبیرخانه یا پژوهشکده‌های مرتبط با آن باید استفاده کنیم که باید از دیدگاه تمام نخبگان کشور حتی افراد گمنام دارای ایده استفاده شود تا بتوانیم برنامه هفتم را برای پنج سال آینده تدوین کنیم.

وی افزود: بر اساس همین سیاست هاست که دولتمردان و مجلس می‌خواهند آن را تدوین و اجرا کنند بنابراین به تحول در سیاستگذاری و اداره امور کشور به ویژه تحول آفرینی در عرصه فرهنگ و اقتصاد نیاز داریم.

رضایی از نخبگان و آحاد مردم خواست با مراجعه به سامانه اینترنتی نجم (نظام جمع سپاری مجمع) ایده‌های خود را ارائه یا مکاتبه کنند، تا افرادی از جانب مجمع به طور حضوری با آنان دیدار و نظراتشان را دریافت کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز امیدواری کرد که تدوین عالمانه برنامه هفتم سرآغاز تحولاتی در ۴۰ سال آینده نظام باشد.

کد خبر: ۳۹٬۸۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha