۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹
برنامه جدید تولید فولکس واگن برای تولید/کرونا ۷ هزار نیروی کار گروه فولکس را بیکار می کند
ساختار صنعت خودرو با شیوع کرونا تغییر یافت

برنامه جدید تولید فولکس واگن برای تولید/کرونا ۷ هزار نیروی کار گروه فولکس را بیکار می کند

استرلو، مدیر روابط کار گروه فولکس واگن از بازنشسته شدن ۷ هزار نیرو شرکت زودتر از موعد خبر داد که این مساله در پی بحران مالی شیوع کرونا مطرح و اجرایی خواهد شد.

بازار؛ گروه خودرو: برند استرلو، مدیر روابط کار گروه فولکس واگن ضمن اشاره به افزایش تیراژ خودروهای برقی، گفت: تولید محصولات برقی با سهولت بیشتر انجام می‌شود که در فرآیند آن به کارگران کمتری نیاز است. بنابراین چهار روز در هفته برای حضور در کارخانه جهت صرفه جویی مالی، کافی است.
وی ضمن اشاره به برنامه جدید این خودروساز بزرگ آلمانی در خصوص کاهش هزینه‌ها، افزود: ۷ هزار نیرو را زودتر از موعد بازنشسته خواهیم کرد، این مساله در پی بحران مالی شیوع کرونا مطرح و اجرایی خواهد شد.

استرلو با اشاره به بازنشستگی پیش از موعد نیروها اضافه کرد: این برنامه به معنی کاهش کار نبوده و نیست، بلکه یکی از محبوب‌ترین مدل‌های فولکس واگن که گلف است، در ماه‌های ژوئن و جولای آمار تولید سال گذشته را توانستیم به دست آوریم، برای رسیدن به آن سطح تولید شیفت‌های اضافی نیز معرفی و استفاده کردیم.

گروه خودروسازی فولکس واگن برنامه‌ای را در سال ۲۰۱۶ با عنوان پیمان آینده برای کاهش هزینه‌های تولید وضع کرد. این خودروساز آلمانی اخراج اجباری کارکنان تا سال ۲۰۲۵ را رد کرد، همانطور که استرلو اشاره کرده این برنامه برای مقابله با اثرات منفی اقتصادی شیوع کرونا اتخاذ شده است. بر اسال گزارش‌های منتشر شده از صنعت خودرو دنیا شیوع کرونا ضربه مهلکی به تولید و فروش انواع خودروها زده است.  

همچنین گفتنی است بزرگترین اتحادیه صنفی آلمان در ۱۵ آگوست پیشنهاد مذاکره برای اجرای چهار روز کار در هفته برای تمام صنایع جهت حفظ امنیت شغلی در پس زمینه اقتصادی را در بخش خودرو خواستار شده است.

کد خبر: ۳۹٬۸۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha