۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶
ویلاهای باستی هیلز کرج تخریب و اراضی کشاورزی به چرخه تولید بازگشت
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج:

ویلاهای باستی هیلز کرج تخریب و اراضی کشاورزی به چرخه تولید بازگشت

کرج- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج از تخریب ۱۵ مورد ویلا در این شهرستان که در اراضی کشاورزی ساخته شده بود خبر داد و گفت: این اراضی که با تغییر غیرمجاز کاربری کشاورزی در روستای هلجرد موسوم به باستی هیلز کرج به تصرف سوء استفاده گران درآمده بود به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کرج، اسماعیل صارمی با اعلام این خبر گفت: علیرغم کمبود امکانات و نیروی انسانی، برخورد با هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی برای ساخت و ساز در طول سال با جدیت ادامه دارد که با هدف حفظ قدرت تولید و نیز مبارزه با سودجویان و زمین خواران انجام می شود.

صارمی با بیان این که اراضی کشاورزی بستر تولید غذای شهروندان هستند، افزود: زمین های استان البرز و علی الخصوص شهرستان کرج علاوه بر تولید غلات و تامین میوه و سبزی و صیفی و سایر محصولات، میراث دار باغداری نامدار و نمونه در کشور است که باید در حفظ این اراضی و باغات با قاطعیت کوشا باشیم.

وی با اشاره به اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی در روستای هلجرد شهرستان کرج گفت: بر اساس پیگیری‌های مستمر این مدیریت و با حکم مرجع قضائی در روستای هلجرد شهرستان کرج، بالغ بر ۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز از قبیل دیوار کشی، بنا، استخر، آلاچیق، انبار، پارکینگ، محوطه سازی و سایر، تخریب و حدود ۴۵ هکتار از اراضی کشاورزی آزادسازی شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج در بخش دیگری با تاکید بر اینکه حفاظت از اراضی کشاورزی وظیفه همگانی است، از شهرواندان کرجی درخواست کرد ضمن درک اهمیت موضوع حیاتی تامین غذای مردم، نسبت به عملکرد سودجویان هشیار بوده و از طریق سامانه ۱۳۱ جهاد کشاورزی، کارشناسان زحمت کش جهاد کشاورزی را در حراست و پاسداری از باغات و اراضی زراعی که سرمایه های تجدیدناپذیر ملی هستند همراهی کنند.

کد خبر: ۳۹٬۸۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha