۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵
 فعالیت بانک مرکزی در بازار ارز با دست های بسته
کارشناس حوزه مسائل ارزی مطرح کرد

فعالیت بانک مرکزی در بازار ارز با دست های بسته

صادق پور، کارشناس حوزه مسائل ارزی گفت: بانک مرکزی با دست های بسته در بازار ارز کار می کند چون کشور از یک طرف با محدودیت منابع ارزی و از سمت دیگر با اعمال تحریم هاو فشارهای بین المللی مواجه است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «علی صادق پور» در برنامه روی خط بازار رادیو اقتصاد افزود: بزرگترین بازیگر بازار ارز در کشور بانک مرکزی است و عرضه ها را مدیریت می کند.

وی اظهارداشت: اتفاقی که طی چند روز اخیر در کشور افتاد رشد دلاربه بالای ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان بود.

این کارشناس مسائل ارزی گفت: بازار ساز یک ابتکار جالبی به خرج داد و آن هم این بود که بجای تزریق دلار درهم به بازار تزریق کرد.

وی افزود: همانطوری که می دانید بخش اعظمی از تجارت کشور با درهم امارات است به یک معنا از این کشور واردات انجام می گیرد بنابر این خیلی از وارد کنندگان ایرانی نیاز به درهم دارند.

وی با بیان اینکه واردکنندگان به مشکل ارزی برخورده اند، اظهارداشت: بازار ساز برای رفع این مشکل ۲۲۰ میلیون درهم به قیمت پنج هزار و ۶۹۰ تومان در حال عرضه است.

وی ادامه داد: بازارساز قیمت دلار را با استفاده از جابجای نرخ درهم تحت تاثیر قرار داده است.

این کارشناس مسائل ارزی گفت: با نرخی که بازارساز درهم را عرضه کرده اگر بخواهیم دلاری آن را در نظر بگیریم حول و هوش ۲۱ هزار و ۱۰۰ تومان است.

وی ضمن اشاره به اینکه هر درهم ۲۷ صدم دلار است، افزود: با این حساب ۲۲۰ میلیون درهم۶۰ میلیون دلار می شود که یک عدد بالایی است.

صادق پور یادآورشد: این اقدام بصورت مقطعی تاثیر گذار است اما باید بدانیم نرخ ارز برای هر کشوری تحت تاثیر فاکتورهای اقتصاد کلان است از اینرو نمی توان مقطعی آمد واکنش نشان داد بعد گفت نرخ ارز کنترل شده است.

کد خبر: ۳۹٬۸۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha