۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
رقم آورده بعدی متقاضیان مسکن ملی؟/ ۷۰۰ متقاضی مسکن مهر پردیس به پرند و هشتگرد فرستاده شدند
مدیر عامل شهر جدید پردیس در پاسخ به بازار اعلام کرد

رقم آورده بعدی متقاضیان مسکن ملی؟/ ۷۰۰ متقاضی مسکن مهر پردیس به پرند و هشتگرد فرستاده شدند

هدایت، مدیر عامل شهر جدید پردیس با تاکید بر اینکه پیمانکاران ساخت متری سه میلیون تومان برای مسکن ملی را پذیرفته اند گفت: رقم آورده اولیه متقاضیان مسکن ملی ۴۰ میلیون تومان است اما هنوز آورده بعدی مشخص نشده است.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی هدایت مدیر عامل شهر جدید پردیس در حاشیه مراسم تحویل ۱۴ هزار مسکن مهر به مالکان در پاسخ به پرسش خبرنگار بازار که پرسید رقم آورده اولیه مسکن ملی در شهر پردیس چقدر است؟ و اینکه آیا بعد از این مرحله مشخص است متقاضیان مسکن ملی چه میزان باید واریزی داشته باشند گفت: رقم آورده اولیه متقاضیان مسکن ملی در شهر پردیس مشخص است که باید رقم آنرا ۴۰ میلیون تومان اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه سهم پردیس از طرح مسکن ملی ۱۴ هزار واحد بوده که ۱۰ تا ۱۱ هزار واحد آن در قالب واگذاری زمین به تعاونی‌ها خواهد بود و تعاونی ها اقدام به ساخت خواهند کرد ادامه داد: در قالب این طرح مقرر شده ۳ هزار واحد در تعهد ثبت نامی قرار بگیرد که همزمان با افتتاح رسمی مسکن مهر قرار است ساخت آنها نیز آغاز ‌شود.

رقم بعدی آورده متقاضیان مسکن ملی؟
هدایت افزود: بررسی ها برای رقم بعدی آورده متقاضیان مسکن ملی در حال انجام است اما هنوز این رقم نهایی نشده است.

مدیر عامل شهر جدید پردیس با اشاره به اینکه پیمانکاران هزینه ساخت هر متر مربع واحدهای طرح ملی مسکن را به مبلغ سه میلیون تومان پذیرفته اند ادامه داد: شهر جدید پردیس را با دلار ۱۰۰۰ تومانی تحویل گرفتیم و علیرغم اینکه هم اکنون هزینه ها چند برابر شده است اما آورده متقاضیان مسکن مهر اضافه نشده است. 

وی ادامه داد: از ابتدای امسال ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای مسکن مهر هزینه شده است و تلاش ما این است که واحدهای مسکن مهر با تمام امکانات تحویل مالکان شود و پروژه مسکن ملی نیز در سر موعد مقرر آغاز و به پایان برسد. 

حدود ۴ تا ۵ هزار نفر از متقاضیان مسکن مهر هستند که واحدهای مسکن مهر را تحویل نمی گیرند به همین منظور در تلاش هستیم تا با ساز و کار قانونی نرخ سود تسهیلات این واحدهای مسکونی مهر را از ۴ درصد به ۱۸ درصد افزایش دهیم

وی با تاکید بر اینکه سرعت سکونت در پردیس از سال آینده بیشتر خواهد شد گفت: در حال حاضر حدود ۴ تا ۵ هزار نفر از متقاضیان مسکن مهر هستند که واحدهای مسکن مهر را تحویل نمی گیرند به همین منظور در تلاش هستیم تا با ساز و کار قانونی نرخ سود تسهیلات این واحدهای مسکونی مهر را از ۴ درصد به ۱۸ درصد افزایش دهیم تا بتوانیم این مالکان را به دریافت دفترچه اقساط ترغیب کنیم.

حدود ۷۰۰ نفر از متقاضیان مسکن مهر که آورده آنها زیر ۱۵ میلیون تومان بود را به شهرهای جدید پرند و هشتگرد فرستادیم

هدایت در پاسخ به این پرسش که آیا برای متقاضیان مسکن مهر که آورده خود را تکمیل نمی کنند و باعث شدند تا تکمیل این واحدها به تاخیر بخورد برنامه ای دارید؟ اظهار داشت: حدود ۷۰۰ نفر از متقاضیان مسکن مهر که آورده آنها زیر ۱۵ میلیون تومان بود را به شهرهای جدید پرند و هشتگرد فرستادیم.

به گفته وی، بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته امسال ۹۵ درصد از واحدهای مسکن مهر را تحویل می‌دهیم و فقط ۵ درصد باقی می ماند که واحدهایی است که به تازگی ساخت آنها شروع شده است گفت:

هدایت در پاسخ به این پرسش که ۵ درصد مورد اشاره هم اکنون روی خاک است و با قیمت حدود ۵۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود گفت: آیا این معاملات قانونی است؟ این پروژه‌ها قراردادهای پنج برگی دارند و اختیار واگذاری آن به عهده مالکان است. در حال حاضر واحدهای مذکور در مرحله فونداسیون قرار دارند و خرید و فروش آنها قانونی است.

کد خبر: ۳۹٬۸۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha