۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶
تعطیلی ۴۰۰ مرکز بهداشتی یمن با ادامه کمبود سوخت
سخنگوی وزارت بهداشت یمن مطرح کرد

تعطیلی ۴۰۰ مرکز بهداشتی یمن با ادامه کمبود سوخت

الخضری،‌ سخنگوی وزارت بهداشت یمن گفت: با نبود سوخت برخی از بیمارستان‌ها تعطیل و ارائه خدمات پزشکی به شدت کاهش یافته است به طوری که طی روزهای آینده چهارصد مرکز بهداشتی در مناطق مختلف یمن تعطیل خواهند شد.

 به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، سخنگوی وزارت بهداشت یمن از تعطیلی چهارصد مرکز بهداشتی در روزهای آینده به علت ادامه کمبود سوخت خبر داد.

سخنگوی وزارت بهداشت یمن در مصاحبه تلفنی با شبکه تلویزیونی المسیره گفت، ادامه توقیف کشتی‌های حامل سوخت توسط کشورهای ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی باعث بسته شدن برخی از بیمارستان‌های این کشور و کاهش شدید ارائه خدمات پزشکی شده است.

یوسف الخضری با انتقاد از سازمان ملل گفت، اقدام برخی سازمان‌های وابسته به سازمان ملل در قطع کمک‌های پزشکی به یمن باعث افزایش مشکلات بخش بهداشتی یمن شده است.

یوسف الخضری گفت، برای ورود فرآوردهای نفتی به یمن نیازمند به حمایت کشورهای جهان است، با نبود سوخت برخی از بیمارستان‌ها تعطیل و ارائه خدمات پزشکی به شدت کاهش یافته است به طوری که طی روزهای آینده چهارصد مرکز بهداشتی در مناطق مختلف یمن تعطیل خواهند شد.

این درحالیست که دفتر بهداشت عمومی استان حجه یمن از توقف فعالیت بیمارستان شهید یاسر وثاب در این استان خبر داد.

دفتر بهداشت عمومی استان حجه در بیانیه‌ای اعلام کرد، توقف فعالیت بیمارستان شهید وثاب فاجعه انسانی است که باعث وخامت وضعیت بهداشتی این استان حجه خواهد شد.

کد خبر: ۳۹٬۸۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha