۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
بدهی ۲۶میلیارد تومانی آب به برق در خراسان جنوبی
مدیرعامل شرکت برق خراسان جنوبی مطرح کرد:

بدهی ۲۶میلیارد تومانی آب به برق در خراسان جنوبی

بیرجند- دادگر، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه بخش آب و آبفا بیشترین بدهی به شرکت برق استان را دارند، گفت: بدهی این بخش بیش از 26 میلیارد تومان است.

مهدی دادگر در گفتگو با بازار اظهار داشت: ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان و تعداد کثیری از روستاهای بالای ۵ خانوار نزدیک به شبکه برقدار هستند.

وی درصد برخورداری خانوارهای روستایی استان از نعمت برق را ۹۹.۹ و  خانوارهای شهری را ۱۰۰ درصد اعلام کرد و افزود: در مجموع ۷۳۲ مگاوات ظرفیت تولید برق در سطح استان است.

دادگر با اشاره به اینکه خراسان جنوبی ۳۸۱ هزار و ۲۶۶ مشترک برق دارد، ادامه داد: ۲۲۹ هزار و ۶۶۰ مشترک در شهرها و ۱۵۱ هزار و ۵۶۶ مشترک در بخش روستایی از خدمات شرکت توزیع برق استان بهره مند می شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه مشترکان برق خراسان جنوبی، ۵۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به شرکت توزیع برق استان بدهکارند، اذعان داشت: بیشترین بدهی مربوط به بخش‌های آب و آبفا با ۲۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون است.

دادگر بیان داشت: سایر ادارات استان ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، بخش های خانگی و تجاری ۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان و سایر بخش‌ها ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به شرکت توزیع برق استان بدهکار هستند.

وی با بیان اینکه تعداد کل روستاهای برق دار در سطح استان یک هزار و ۶۳۰ روستا است، گفت: سرانه خاموشی مشترکین و میزان تلفات شبکه های توزیع برق استان در وضعیت مطلوب تری از میانگین کشوری است.

دادگر میزان تلفات انرژی الکتریکی در سال ۹۸ در خراسان جنوبی را ۶.۹۶ درصد و میزان سرانه خاموشی مشترکین را ۹۹ دقیقه در سال اعلام کرد.

کد خبر: ۳۹٬۸۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha