۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
مطالعات پتانسیل یابی معدنی در ایلام آغاز شد
معاون صمت ایلام:

مطالعات پتانسیل یابی معدنی در ایلام آغاز شد

ایلام- سماواتی، معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت ایلام گفت: توسط شرکت ایمیدرو، مطالعات پتانسیل یابی معدنی در سطح استان ایلام آغاز شده است.

نبی سماواتی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: پیرو تفاهم‌نامه‌های همکاری بین سازمان صمت استان ایلام و ایمیدرو، مطالعات پتانسیل یابی معدنی در سطح استان توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی آغاز شده است.

وی افزود: پس از فراخوان و انتخاب شرکت مهندسین مشاور، فاز اول پروژه شامل جمع‌آوری اطلاعات، اسناد و مدارک، نقشه ها و تصاویر ماهواره‌ای و در ادامه بازدید میدانی توسط تیم کارشناسی مشاور از مناطق دارای پتانسیل انجام شده است.

سماواتی ادامه داد: نتایج نهایی این مطالعات برای فازهای بعدی  و مناطق پتانسیل دار معدنی و امید بخش استان ایلام در پاییز سال جاری اعلام می‌شود.

گفتی است تفاهم‌نامه شناسایی پتانسیل های معدنی سال گذشته در دیدار استاندار ایلام با مدیر عامل ایمیدرو  پیگیری و منعقد شده است.

در حال حاضر ۷۴ معدن در این استان وجود دارد که از این تعداد ۵۳ مورد فعال است،  از این تعداد معادن فعال استان، ۱۴ نوع ماده معدنی بیتومین، سنگ گچ، سنگ آهک، لاشه و مالون، آلوویوم آهکی، شیل و مارن، کلسیت، سیلیس، شن، ماسه، مرمریت و نمک استخراج می شود.

کد خبر: ۳۹٬۸۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha